Gunnar Stavrum, ansvarlig redaktør i Nettavisen, og Ole-Martin Brekke, direktør for Strategi og Vekst i Amedia, har stor tro på partnerskapet med Renteradar.

Nytt Amedia-partnerskap skal hjelpe flere å få en rettferdig boliglånsrente

I et nytt partnerskap med Renteradar, vil Amedia og Nettavisen bidra til økt innsikt i boliglånsrenten.

Publisert Sist oppdatert

Det skriver Amedia i en pressemelding mandag.

Renteradar tilbyr innsikt i det norske boliglånsmarkedet. Tjenesten lar brukeren sammenligne sine egne betingelser med de beste i markedet. Gjennom Amedias nye partnerskap med tjenesten, er ambisjonen å tilgjengeliggjøre viktig informasjon om lånevilkår for privatpersoner.

– Nettavisen har vært pioner på kommersielle tjenester som hjelper bankkunder med å finne bedre lånevilkår. Gjennom samarbeidet vårt med Renteradar hever vi dette til et nytt nivå. Leserne våre får vite på kronen hva de tjener på å bytte bank, og de kan enkelt sjekke om lånerenten på boliglånet er riktig, sier Gunnar Stavrum, ansvarlig redaktør for Nettavisen.

– For oss i Nettavisen er det viktig å være innovative på nye inntekter, og særlig tjenester som forener hva vi er gode på redaksjonelt med å dekke behov som leserne har. Personlig økonomi er et av områdene som Nettavisen er spesielt gode på, og her knytter vi til oss en kommersiell tjeneste som bygger opp den profilen, sier Stavrum.

Ole-Martin Brekke, direktør for Strategi og Vekst i Amedia, poengterer at Renteradars innsikt i rentemarkedet vil kunne berike redaksjonelle saker på tvers av Amedias aviser.

– Vi lever i en tid der boliglånsrenten utgjør en stadig større kostnad i folks privatøkonomi, og derfor er det behov for mer tilgjengelig informasjon rundt ulike boliglånsrenter og om lånetakeres ulike alternativer. Vi gleder oss til å utvikle partnerskapet med Renteradar fremover, sier Brekke.

Som en del av partnerskapet har Amedia også deltatt i Renteradars (Hayon AS) seneste emisjon, og eier nå 8,3 % av selskapet.

Sindre Noss, markedssjef i Renteradar, har stor tro på at partnerskapet med Amedia vil styrke den gode brukerveksten som selskapet opplever.

– Dette partnerskapet er viktig for oss på grunn av den unike bredden til Amedias aviser, og deres evne til å nå ut til norske boliglånskunder. Nesten 100.000 boliglånskunder har allerede testet Renteradar, og gjennom partnerskapet håper vi å nå ut til enda flere med økt innsikt som kan bedre deres boliglånsbetingelser, sier Noss.

Powered by Labrador CMS