Takk for oss, kjære seljarar «Allting har ein ende, i dag kom den for SALG24», skriv redaktør Yngve Garen Svardal.
Er det på tide å kvitte seg med salgstrakten? Salgslandskapet utvikler seg stadig. Det samme kan vi ikke si om den klassiske salgstrakten. Kundenes vei til kjøp er langt ifra spikret i dag og de tar ofte omveier. Det kan bety mye for din merkevare.
Slik skaper du suksessfulle selgere ved hjelp av kunstig intelligens Daglig leder i Omnicus, Eivind Jonassen, mener kunstig intelligens kan coache selgere.
Syv tips for å styrke samarbeidet mellom marked og salg i 2023 For å vinne de rette kundene og de spennende prosjektene er godt samarbeid mellom marked og salg alfa og omega, mener Customer Marketing Manager i Sopra Steria, Elisabeth Heidenstrøm.
Hvordan skiller møtebookingssamtalen seg fra salgssamtalen på telefon? De spiller hver sin spesifikke rolle i jakten på nye kunder – men hva er egentlig forskjellen på møtebooking og telefonsalg?
Gjør deg klar for det digitale ryddeåret 2023 «I løpet av de siste årene har bedrifter og organisasjoner i økende grad investert i teknologi og digitale løsninger. Nå er tiden inne for å rydde opp i noen av dem – eller i det minste få dem til å begynne å snakke med hverandre.»,s kriver Per Haakon Lomsdalen.
«Kalle Klovn» er neppe klar til å kjøpe Daglig leder i Iteo, Andreas Thue, deler sine erfaringer med «gating».
Seks tiltak B2B-bedrifter bør gjøre mer av Thorstein Nordby, daglig leder i B2B-markedsføringsbyrået Nettly, deler hva han mener B2B-bedrifter bør gjøre mer av for å få bedre avkastning.
Vi må ha modige markeds- og kommunikasjonssjefer i B2B For å oppnå lønnsom vekst må merkevaren og omdømmet styrkes, skriver Andreas Thue i Iteo.
Den moderne møtebookerens anatomi CEO i Innovation Support, Helge Bharat Johnsen, bryter ned hva han mener kjennetegner de som lykkes med møtebooking.
Prospektering: Hvordan forstå din målgruppe «Det ikke noen vits i å bruke for mye tid på prospektering, om du ikke mestrer teknikkene på telefon», skriver Helge Bharat Johnsen.
Alle burde jobbe i salg Salgsrepresentant for Quickorder, Aleksa Radman, lister opp sine grunner til at alle burde jobbe i salg i løpet av livet.
Syv faktorer som påvirker dine kunders tålmodighet Daglig leder og gründer i Omnicus, Eivind Jonassen, har skrevet en kommentar om syv faktorer som påvirker kunders tålmodighet og toleranse når de tar kontakt med deg.
Anita fikk hissig nordlending på tråden: – Førbainna hæstkuk «Hvor raskt kan ikke en hyggelig imøtekommenhet totalt snu en negativ henvendelse?», spør Anita Bjerke.
Vi heier på nisjemediene – enten vi selger for de eller ikke «Ved utgangen av mai i 2022 har vi i HS Media solgt 82 prosent av 2022-budsjettet for nisjemedier », skriver Tor Arne Sandholt.
Er du oppdatert på hvordan du skal kommunisere med kundene? «Ikke alle endringene de siste to årene er kommet for å bli, men ett område som er endret for godt, er kundekommunikasjon.», skriver Svein Trønnes, Markedsdirektør i Canon Norge.
Du blir ikke en bedre selger av å hele tiden jakte din neste jobb «Du må imponere der du er. Så kommer jobbene rekende på en fjøl», skriver Erik Waatland.
Callsenter-bransjen må slutte å snakke seg selv ned «Bransjen er fortsatt ikke feilfri, men det er langt fra «cowboy»-tilstander», skriver styreleder i Maskineriet AS, Sverre Torjuul.
Telefonselgeren er salgsbransjens fallskjermjeger «Alle som har jobbet med telefonsalg kan skrive under på at det er et krevende yrke».
Jeg glemmer aldri at sjefen min sa: – «Det er 18 menn her, skal du la dem pisse på deg?» «Hvorfor er det slik at menn heier på menn, mens kvinner snakker ned kvinner?», skriver salgsdirektør Yvonne Stikbakke.
Mener kundene forsvinner grunnet manglende interesse fra selger Gorm Kunøe mener det finnes en vinnerformel for selgere.
Det er smertefullt å bygge en salgsorganisasjon fra bunn – her er mine ti tips for å lykkes «Hadde det vært enkelt, hadde alle gjort det.»
Mye av dagens apputvikling skjer uten hensyn til trygghet Snart skal alle selskaper ha en app. Dessverre har ikke skjønt hvor viktig det er med et sterkt samarbeid mellom sikkerhet og utvikling.
Våre artikler er lest 500.000 ganger: Her er topp 10-listen Stadig flere salgs- og markedsfolk oppdager den nye nettavisen sin. Sjekk våre planer for 2022.
Salgslærlinger – en viktig ressurs for bedriftene – Kanskje nettopp når salgsfaget er i endring, kan rekruttering av lærlinger bli et konkurransefortrinn – generasjonen som virkelig behersker digitale verktøy.
Veien til ett-klikkssamfunnet I dag forventes det å kunne løse de fleste problemer med bare ett klikk. Men mange bedrifter har blitt offer for å lage datasiloer uten å mene det. Det finnes derimot en vei ut.
Hvorfor «hater» folk telefonselgere? At telefonselgere har et dårlig rykte skyldes nok at det er en del cowboyer i bransjen. De som ikke lytter til kunden, ikke respekterer en innvendig og som skal presse deg til å kjøpe for enhver pris.
Kom fram fra skyggene, salgs- og markedsfolk. Nå er det deres tur! Velkommen til nettavisen din, du som står på hver eneste dag for å skape resultater.