Slik kan LinkedIn brukes effektivt i B2B-markedsføring Christoffer Bertilsson er ikke i tvil om at norske B2B-selskaper har mye å hente på den sosiale plattformen.
Headhunter tar oppgjør med hemmelighold: – Man skal ikke sitte i et intervju og passe seg for hva man sier – Hvem har skissert denne «regelen», spør Vivian Camilie Saghbini i SalesJobs.
B2B-sjefen slutter i Dyreparken: – Jeg skal gå all in på LinkedIn Etter syv år som salgssjef for overnatting, event og konferanse skal Hege Larsen nå satse på en karriere som LinkedIn-ekspert.
Mener B2B-bedriftene må slutte å tenke lette klikk: – Hvis det tar fire år å bygge en sterk merkevare, må vi måle deretter Tina Rødahl mener flere må bruke de ansatte på LinkedIn, og slutte å bare tenke på beslutningstaker.
Har «Æddemøter» for å nå kundene på LinkedIn – I mine 20 år i salg og salgsledelse har jeg aldri opplevd en slik følelse av å ha «venner» rundt bedriften og aldri sett maken til engasjement hos de rundt oss, sier CCO i Enin, Linda Jensen.
Hodejeger bruker LinkedIn aktivt i rekruttering: Dette trikset ga henne 98 søkere Kristin Westreng Aas mener gode poster fra ledere på LinkedIn kan øke brandingen til selskapet. Men en type post gjør at hun skyr banen.
Fredrik Fornes om B2B-markedsføring: – Løft blikket og slutt å tenke på hva du skal selge og gi verdi før du får verdi tilbake Delte sine beste B2B-markedsføringstips forran flere hundre mennesker i Oslo, tirsdag.
Hodejeger vet hvordan du kan få tak i gode B2B-selgere – Det er arbeidstakers marked, og det er bare halvparten så mange søkere på jobbene nå versus for et par år siden.
LinkedIn satser på mer visuelt innhold LinkedIn har lansert flere nye funksjoner for visuelt innhold. Her er en oppsummering av endringene.
LinkedIn-ekspert slakter formelt og kjedelig innhold: – Det er helt idiotisk Leder for synlighet og kommunikasjon i Hubify, Fredrik Fornes, mener selskaper må teste ut andre måter å kommunisere på.
Jan Sollid Storehaugs fire tips til LinkedIn for selgere Jan Sollid Storehaug driver det digitale markedsføringsbyrået Tenk Digitalt og holder også foredrag om temaet. Han har delt sine tips til hvordan selgere kan bruke LinkedIn mer effektivt med SALG24.
LinkedIn ligger øverst på svindelliste for første gang – LinkedIn-brukere bør være ekstra årvåkne i løpet av de neste månedene.
Elias har byttet navn til Anne på LinkedIn: – Det er viktig at menn støtter kvinnekampen Kampanjen gir uttrykk for uheldig kjønnsbalanse på toppen av næringslivet.
Hodejegere forundrer seg over at selgere og ledere ikke er mer nysgjerrig Hodejegere har aldri vært mer aktiv på markedet. Responsen er variert.
Hvordan selge i sosiale medier? – Du får ikke nye venner om du bare snakker om deg selv Kristian Lohne Thomassen deler tips og trender du må vite om for å lykkes i sosiale medier.
Er det riktig å bli behandlet som en judas når man sier opp jobben sin? June Ruud Oppøyen mener bedrifter bør tenke på sitt eget rykte før de behandler ansatte dårlig under oppsigelsestiden.
Hodejeger om open to work-banner: – En ubegrunnet frykt blant arbeidssøkere Kristin Westreng Aas mener gamle fordommer må slutte å forstyrre rekrutteringsporsessen.
Kristin Ølberg har byttet navn til Arne på LinkedIn – dette er grunnen – Denne kampanjen kan forhåpentligvis bidra til å sette i gang en tankevirksomhet, og det er på høy tid.
Bare fire prosent måler resultatet av markedsføringen sin etter lang nok tid Markedsføring krever ofte langsiktig planlegging, også for B2B-bedrifter. Likevel er ikke alle like gode til å følge med på resultatene over lengre perioder.
– Flere B2B-aktører anerkjenner at det å bygge merkevare er viktig Tina Rødahl tror mange B2B-bedrifter skjønner hvor viktig det er å skape en merkevare over tid for å øke salget. Samtidig mener hun at det fremdeles er en vei å gå.
Kjetil hyller provisjonslønn: – Vi jobber for pengene Gründer, Kjetil Frivold Moen, har skapt reaksjoner på LinkedIn.
Pandemien kjedet salgssjefene. Nå inviterer de til «B2B walk and talk» Hege Larsen og Anette Theien vil bidra til å løfte kompetansenivået blant salgs-og markedsfolk i Agder.