I fjor møtte 36 bedrifter opp for å spille i Spider Cup.

Spider Business Network inviterer til B2B-golfturnering

B2B-nettverket arrangerer Spider Cup for å koble sammen beslutningstakerne i bedriftene.

Publisert

– De sier at det er på golfbanen kontraktene skrives. Det er mange gode relasjoner som kan skapes gjennom denne sporten, sier partner og rådgiver i Creative Heads, Franck Bjaanes til SALG24.

Spider Business Network, og deres golfturnering Spider Cup, er resultatet av tre karers ønske om å kombinere nettverking med yndlingshobbyen. Trioen som består av Christian B. Løvstad, Franck Bjaanes og Jørgen Halland-Johansen, ble først kjent gjennom Miklagard GK og LSK sine sponsorpooler og fant fort tonen.

– Vi sitter på mye kompetanse og store nettverk, så vi ville prøve å utnytte det gjennom golf, sier Bjaanes.

Dette er tredje året Spider Cup arrangeres, og ifølge Bjaanes er brorparten av de som deltar folk med beslutningsmyndighet i bedriftene – og fra veldig varierte bransjer. Han ramser opp blant annet bransjer som bilutleie og salg, spill og underholdning, rekruttering, advokatbyrå, IT og elektro.

Franck Bjaanes kaller seg selv for en "golfidiot"

– Vi føler at veien til å gjøre business blir kortere gjennom disse golfmøtene. Det viktigste er å åpne dører for hverandre, men man vil jo helst kjenne de man blottlegger nettverket sitt for. Da er det få arenaer som er bedre enn golfbanen for å bli kjent med folk.

Sosial sport

Det er ikke bare at gutta i Spider Business Network elsker å spille golf som har bidratt til valg av aktivitet for nettverket. De har også en strategisk tanke bak det hele.

– Årsaken til at det ble golf er ganske enkel. Golf tar tid og er en sosial sport som passer for alle. Når du er ute på banen så bruker du fire og en halv timer sammen, sier Bjaanes.

Av de 36 bedriftene som var med på fjorårets turneringer har han gjort direkte business med 16 av de – så det er tydelig at det gir avkastning for de som kan å nettverke. Han estimerer at oppimot 90 prosent av hans egen business er gjennom relasjonsbygging og nettverk.

– Når det er sagt så er det en grunn til at jeg er så ivrig. Jeg er en selvutnevnt golfidiot.

Ekspandere

Bjaanes og gjengen har ambisjoner om å vokse nettverket ytterligere og ønsker å øke antall deltakere til 50. Som nevnt lå tallet på 36 i fjor.

Nettverket har basert seg i østlandsområdet, men vurderer å ekspandere konseptet til Vestlandet og Trondheim.

– Det ligger litt lenger fram, men er noe vi tenker kan være en mulighet. Det viktigste der er å finne de riktige folkene som kan drive det fram.

Powered by Labrador CMS