Leadjabber har lansert eget prospekteringsverktøy
– De fleste selgere synes kalde telefoner og prospektering er den verste delen av jobben.
Leadjabber jobber for å automatisere salgsprosessen for kunder og oppdragsgivere.
For en måned siden lanserte de et splitter nytt prospekteringsverktøy som de mener vil bidra til å fjerne en evig hodepine i salgsbransjen.
– Alle som driver med utgående salgsaktivitet i B2B-markedet ønsker muligheten til å effektivt komme i kontakt med aktuelle beslutningstakere. For å starte en korrespondanse via e-post er du naturligvis avhengig av å ha tilgang på nøyaktig kontaktdata på de du ønsker å få tak i. Vårt nye verktøy sørger for nettopp dette, sier Head of Sales i Leadjabber, Pedram Kafroodi, til SALG24.
– Dyre summer
Medgründer i Leadjabber, Martin Da Veiga, mener flaskehalsen i forhold til prospektering handler om å kunne hente ut nøyaktig kontaktdata.
– Mange bedrifter søker manuelt etter kontaktinformasjon på nettet, og det er en tung og tidkrevende prosess. Andre betaler dyre summer for å ansette egne folk som gjør jobben for dem, sier Da Veiga.
– Hva er det med dette prospekteringsverktøyet som skiller seg fra andre?
– Utfordringen med prospekteringsverktøy er at det ligger inne for mye unøyaktig og gammel data. Det blir ikke oppdatert. Ved hjelp av AI (Artificial intelligence) verifiserer og finner vi nøyaktig kontaktdata i sanntid. For selgere er denne informasjonen gull verdt, svarer han.
– En hodepine
Kafroodi skyter inn at han tror verktøyet vil spare selgere for en av de kjipeste arbeidsoppgavene i bransjen.
– De fleste selgere synes kalde telefoner og prospektering er den verste delen av jobben. Dessuten ønsker majoriteten av alle som tar en beslutning å bli kontaktet i form av en skriftlig henvendelse. Å prøve å finne riktige e-poster manuelt er en vanvittig hodepine for selgere. Vi snakker av egen erfaring, sier Kafroodi.
De to kompanjongene har internasjonale planer for Leadjabber prospecting.
– Vi holder på å implementere løsningen i Sverige, og verktøyet vil kunne brukes på internasjonal basis, så det er helt klart ambisjonen, avslutter Da Veiga.