Inventas ansetter tre salgsledere
Inventas har hatt stor suksess med sin satsing på å integrere salg i bedriften. Nå ruster de opp enda mer for å møte fremtidens utfordringer.
Produktutviklerne i Inventas har opplevd salgsrekorder etter å ha integrert salg innad i bedriften. Nå skal de satse enda hardere ved å opprette tre regioner, som skal ha hver sin salgsleder med eget team.
Regionene er delt opp i Østlandet, Vestlandet og Midt-Norge.
– Til tross for et urolig marked nå så ser vi en oppside for selskapet totalt sett, men det er store variasjoner i hvor disse kan forventes å komme. Derfor er nærhet til de ulike markedene viktigere enn noen gang, sier salgssjef Kristoffer Homdrom Fredriksen til SALG24.
Intern rekruttering
De tre nye salgslederne er hentet internt i Inventas og består av Lars Guntveit (Østlandet), Mads Martinussen (Midt-Norge) og Hanne Rentsch Ersdal (Vestlandet).
Guntveit kommer fra stillingen som avdelingsleder i Asker, Martinussen er tidligere CTO og Ersdal kommer fra rollen som avdelingsleder i Stavanger.
Fredriksen forklarer at hver region er i fasen hvor de bygger team og planlegger retningen de ønsker å ta framover i de forskjellige regionene.
– Naturlig nok er det en innkjøringsperiode i regionene, slik at vi kan mest treffsikkert levere på regionbehov. Trondheim og Midt-Norge er senteret for teknologi i Norge, i Oslo og Østlandet så har du stor bredde og mulighetsrom, mens i vest er det et mer internasjonalt rettet marked. Så mulighetene er ulike, men gode i alle regioner.
Urolig marked
Inventas velger å utvide i en tid som er preget av et urolig marked og verdensbilde, og hvor det stilles nye og høyere krav fra både kunder og organer som EU. Noen av utfordringene Inventas står overfor som Fredriksen nevner er at de i visse tilfeller må tenke nytt i forhold til komponenter, materialer, verdikjeder og produksjonslinjer.
Likevel er Fredriksen sikker på at utvidelsen vil gå veien.
– Produktutvikling er allerede ekstremt komplekst, og med alt som skjer nå så krever det ekstra mye. Men, det er en utfordring vi tar på strak arm, og vi er allerede involvert i mange spennende prosjekter som vi tror vil ha stor påvirkning på markedet framover, sier han og legger til:
– Vi rigger oss for å i enda større grad tilfredsstille de nye behovene i markedet. Det vi gjør nå tror vi vil ha stor verdi for å kunne bli enda bedre og mer relevante diskusjonspartnere for kundene våre.