Headshed henter suksessgründer som ny CEO og rigger for skalering
Frode Lien Otnes (55) er ny administrerende direktør i Headshed AS.
Frode Lien Otnes kommer fra stillingen som Administrerende direktør i F24 Nordics, der han var med å starte opp og utvikle selskapet One Voice AS over 15 år. I One Voice ledet han utviklingen av det som etter hvert ble et nasjonalt beredskaps- og krisehåndteringssystem, CIM, før eierne i 2019 valgte å selge bedriften til F24 AG i Tyskland.
– Headshed er midt i en prosess med å skalere opp organisasjonen og øke veksten og inntjeningen i selskapet. Frode har over 25 års erfaring med forretningsutvikling, salg og ledelse av programvareselskaper og hans kompetanse og erfaring er det vi ønsker oss for å bygge virksomheten videre, sier gründer Magnus Hoem Slørdal i en pressemelding.
– Dette blir en ny og spennende reise som jeg gleder meg til, sier Frode Lien Otnes, som motvillig solgte gründervirksomheten i 2019.
– Jeg er heldig som også er invitert inn på eiersiden i selskapet. Teamet i Headshed er en meget kunnskapsrik gjeng og produktet CUBE er spennende og innovativt i bransjen. CUBE er et CRM-system som kombinerer tradisjonell salgsfunksjonalitet, arbeidsflyt og kunstig intelligens for å kvalifisere kunder og optimalisere salgsprosesser, sier Otnes.
Nye markedsmuligheter
– Med de nye kravene til informasjonssikkerhet og personvern er CUBE et moderne og tidsriktig verktøy som ivaretar sikkerheten. Ivaretakelse av kundenes informasjon er essensielt i bransjen og ikke minst sikre sletting av data på vegne av kunder og privatpersoner. Markedet i Norge er stort, og vi vil ha en stadig større andel av dette, samtidig som vi utvikler oss for internasjonal ekspansjon, sier Otnes.
Frode Lien Otnes er utdannet ved Handelshøyskolen BI. Han tiltrådte som administrerende direktør 1. oktober i år.
– For å bli en foretrukken partner og gjennom dette få jobbe med de riktige oppdragene, gleder jeg meg til å videreutvikle virksomheten sammen med medarbeidere og kunder. I tillegg til å styrke vår posisjon hos våre kunder, skal vi bruke vår kompetanse til å etablere oss som en utfordrer i nye markeder. Det ligger mange spennende markedsmuligheter foran oss.