Har signert langsiktig avtale med stor aktør: – Vi vil gjøre det på vår måte
Kundene til LeadX er en viktig del av både utformingen og markedsføringen av produktet deres.
SALG24 møter LeadX i Munkedamsveien 45 i Oslo en mandag ettermiddag. Her holder også BDO til, som er blant deres største kunder.
LeadX er en digital plattform laget for å systematisere salgsmulighetene til ulike bedrifter. Akkurat nå er de to ansatte i Norge.
– Vi jobber med alle typer bedrifter. Men akkurat nå er hovedfokus på enterprise-selskaper. Tilbakemeldingene så langt har vært at dette fungerer godt fordi de får enda mer ut av sine allerede eksisterende kundeforhold. Samtidig kommer nye kunder til, og nettverket deres får maksimal nytte, sier Ramon Andres Espinosa.
Espinosa er CEO i LeadX. Med seg på laget har han Linda Marie Aas som Head of Strategy & Business Development.
– Det vi tilbyr er ikke en leads-generator, men et tillegg til CRM-systemet. Vi ønsker å bli ledende innenfor det vi holder på med.
Vil anbefales videre
For å nå ut i markedet har de en klar strategi der kundene deres spiller en veldig viktig rolle.
– Vi bestemte oss for å jobbe på vår måte, LeadX-måten. Vi vil bli anbefalt videre. Vi har fått gode relasjoner med mange kunder som har snakket varmt om oss, sier Espinosa.
Med kundene sine har de også opprettet en «beta-gruppe». Denne gruppen skal komme med innspill i forkant av endringer som tilføres plattformen. I tillegg skal de gi tilbakemeldinger og komme med ønsker.
– De kommer ofte med verdifulle innspill, og dette er med på å forme LeadX som produkt. Etter forrige demo-versjon fant vi for eksempel ut at vi måtte gjøre noen grep for å få det mer brukervennlig. Neste steg er nå å gjør den smartere i samspill med kundene våre, sier Linda Marie Aas.
Langsiktig avtale
To store avtaler er allerede i boks. I tillegg til BDO har italienske Sace Gruppo tatt i bruk LeadX.
Avtalen med BDO strekker seg i første omgang over tre år. Målet er at hele organisasjonen i Norge skal bli kjent med plattformen deres.
– BDO bruker LeadX til å involvere sine ansatte i ulike avdelinger slik at de kan legge inn salgsmuligheter som de kommer over. Dette kan for eksempel skje når de driver med kundeoppfølging. «Word of mouth»-vekst fungerer fortsatt ganske bra, sier Aas.