Fredrik Eirheim fra Elkjøp og Tone Mesna fra SpareBank 1 sier de er fornøyde med den nye kontrakten.

Elkjøp inngår ny avtale med SpareBank 1 verdt opptil 25 millioner kroner årlig

Elkjøp sikret seg i 2017 det som da var deres største bedriftsavtale noensinne med SpareBank 1. Nå har den blitt fornyet med inntil fem år.

Publisert

– Avtalen innebærer hovedsakelig at vil tilbyr mobiltelefoner, nettbrett og abonnementshåndtering for hele SpareBank 1-alliansen, sier Elkjøps B2B salgssjef Fredrik Eirheim.

SpareBank 1-alliansen består av 13 sparebanker over hele Norge.

– Dette er en viktig avtale for oss. Vi har allerede hatt den i en femårsperiode siden 2017, og har nå fornyet kontrakten vår, fortsetter han.

Eirheim opplyser at avtalen gjelder de neste tre årene, med mulighet for forlengelse til fem år. Basert på SpareBank 1s tidligere handlemønster vil avtalen ha en ramme på mellom 20 og 25 millioner kroner i året.

Fokus på bærekraft

Ifølge Eirheim så er bærekraft et sentralt tema i denne avtalen, fra produktnivå til logistikknivå.

– Vi har tilbudt SpareBank 1 Fairphone, som er den mest miljøvennlige telefonen som er laget. Med denne kan eieren bestille deler og reparere telefonen selv, uten å måtte sende inn produktet til service, sier han.

– For å redusere logistikken vil også kundene ha mulighet til å hente produkter i butikken, i stedet for at det må sendes. Men hvis det trengs så bruker vi Bring som transportør, som er veldig gode på grønn transport av små pakker.

Fornøyde kunder

Hvorfor SpareBank 1 har valgt å fortsette samarbeidet med Elkjøp svarer kommunikasjonssjef for SpareBank 1 Tone Mesna:

– Vi valgte å forlenge avtalen vi har med Elkjøp, både fordi vi fikk et godt tilbud, og fordi vi har hatt gode erfaringer med Elkjøp i åra som har gått siden vi inngikk avtalen med dem i 2017. En viktig faktor er dessuten at de har butikker over hele Norge, noe som passer svært godt for SpareBank 1-alliansen, som også har kontorer over store deler av landet.

Powered by Labrador CMS