M51. Fra venstre: Håkon Raugland (b64), Nikolai Skaare (b64) og Daniel Ervig (daglig leder M51)
Fra venstre: Håkon Raugland (b64), Nikolai Skaare (b64) og Daniel Ervig (daglig leder M51)

M51 med ny satsing: – Helt sikker på at det vil være en viktig aktør

Etterspørselen etter gode og effektive CRM-systemer er høyt prioritert. Nå starter jakten på fem nye Salesforce-utviklere som skal bli med på satsingen.

Publisert

Head of Content i M51, Martin Vik, opplyser til SALG24 at de vil hente inn de beste CRM-utviklerne for den nye satsingen. Dette har ikke vært et satsingsområde for dem tidligere, men de ser nå at det er veien å gå.

– Vi opplever en stor etterspørsel etter kompetanse og utvikling av CRM-systemer. Den mye omtalte cookie-døden har bidratt til at flere har et større fokus på gode CRM-løsninger.

– Tidligere har dette vært forbeholdt de største aktørene, men nå ser vi at dette er systemer som er nødvendig for veldig mange. Nå oppretter vi et nytt selskap som skal jobbe med både nye og eksisterende kunder, sier daglig leder i M51, Daniel Ervig, i en pressemelding.

Det nye selskapet har fått navnet b64 og skal ledes av Nikolai Skaare som tidligere har jobbet som Salesforce Developer i Deloitte. Han har blant annet vært sentral i utviklingen av flere større CRM-systemer til store selskaper de siste årene.

På plass i lokalene til M51 på Aker Brygge skal han bygge opp et kompetent team med noen av de beste utviklerne fra bransjen. Målsettingen er å tilgjengeliggjøre CRM-systemer til flere potensielle kunder, slik at flere kan effektivisere prosessene på arbeidsplassen.

For å nå målsettingene er blant andre Erling Hesselberg inne som investor i det nye selskapet. Han bringer med seg lang fartstid fra software og konsulentbransjen, som kommer godt med for å kunne utforme de riktige tjenestene til kundene.

CRM-systemer til alle

Med en større satsning på CRM, og etter oppkjøpet av Hausmann tidligere, mener daglig leder i M51 at byrået har fått nye og verdifulle verktøy på plass for å møte behovene i markedet. Han tror det nyeste tilskuddet i M51 vil bli en suksess.

– Dette er en utvikling vi har sett over lang tid, at for mange bedrifter er CRM-systemet selve hjertet i virksomheten. Nå som også mindre selskaper setter av midler til effektive systemer, ønsker vi at M51 skal kunne tilby løsninger for både store og små virksomheter.

– Etter oppkjøpet av reklamebyrået Hausmann, føler vi at denne investeringen er med på å styrke tilbudet til våre kunder. Vi jobber strategisk med å bli et fullservice digitalbyrå som kan tilby de tjenestene kundene våre etterspør, utdyper Ervig.

Skal jobbe tett på kundene

Nikolai Skaare ser frem til nye utfordringer og peker på behovet i markedet som en viktig faktor for at han skal fronte den nye satsningen. Han mener en nøkkelfaktor fremover blir å formidle verdien av gode CRM-systemer og understreke nødvendigheten av automatisering.

– Det er er en stor etterspørsel etter dyktige konsulenter som kan implementere og administrere CRM-systemer. I dag bruker dessverre mange selskaper excel-ark som system, og det er ikke en god løsning, derfor er det et økende behov for vår kompetanse. Alle selskaper i dag ønsker å ha en digital tilstedeværelse enten det er nettsider, kundeservice via chat eller digital markedsføring. Det krever også at man har et sentralisert system som gir oversikt over alle kundeaktiviteter.

– For veldig mange kan CRM-systemer fremstå som kompliserte verktøy og en dyr investering, men med dagens skyløsninger er man i gang på kort tid. Ulike selskaper har forskjellige behov, eksempelvis vil vi tilby startpakker som gjør kostnadene transparente, forklarer Skaare.

Bredt utvalg av løsninger

Skaare har de siste årene jobbet med Salesforce, et CRM-system som mange foretrekker innen blant annet salg, service og markedsføring. Systemet gir innsikt i form av analyse, rapportering og AI, og det kan enkelt integreres med andre systemer, som for eksempel fakturasystem. Salesforce har tjenester og løsninger som passer de fleste virksomheter og kan tilpasses etter behov.

– Jeg har jobbet mye i Salesforce og tilbakemeldingene fra kundene er positive. Når bedrifter først tar i bruk Salesforce gir det veldig mersmak og de ønsker å flytte mer av virksomheten over på plattformen. Min erfaring er at Salesforce er et økosystem som kan tilpasse seg mange ulike bedrifter og bransjer.

– Uansett hvilke løsninger kundene etterspør, er jeg helt sikker på at b64 vil være en viktig aktør i hele prosessen fra å sette opp systemet til å lære opp ansatte i hvordan de skal bruke systemene, avslutter b64-gründeren.

Powered by Labrador CMS