Bildet: Carl-Fredrik Ullerø, strategisk salgssjef (til venstre) blir Lars Hvindens (i midten) nærmeste leder. Både Carl-Fredrik og Gøril Karlsen Thu (til høyre) er meget fornøyde med å ha Lars på plass i kommersiell avdeling.

Går fra Schibsted til Aller Media: - Det er alltid en ekstra stor glede å se at tidligere ansatte velger å komme tilbake

Lars Hvinden blir strategisk konsernkundeansvarlig i kommersiell avdeling.

Publisert

Lars Hvinden vender tilbake til Aller Media, etter noen år i blant annet Schibsted og Discovery+. Nå trer han inn i rollen som strategisk konsernkundeansvarlig i kommersiell avdeling.

– Vi er svært fornøyde med å ha Lars tilbake! Han er en erfaren og dyktig selger som vil jobbe meget godt opp mot noen av våre viktigste annonsører. Det er alltid en ekstra stor glede å se at tidligere ansatte velger å komme tilbake, sier salgsdirektør, Gøril Karlsen Thu.

– Lars har en omfattende og allsidig bakgrunn fra flere solide medieaktører og har opparbeidet seg tung programmatisk kompetanse, som vil komme kundene i Aller Media til gode. Nå skal han jobbe med å utvikle noen av de aller største kundene hos oss.

Hvinden har jobbet i mediebransjen siden 2014, da han startet i Dagbladet som byråansvarlig. Senere var han med å etablere den programmatiske avdelingen i Aller Media.

Han har vært innom flere spennende ansvarsområder og kommer nå fra rollen Det siste året har det blitt gjort både redaksjonelle og kommersielle satsninger og rekrutteringer, som har skapt svært gode resultater for både merkevarene og kundene.

– Det er godt å være tilbake hos Aller, det er en utrolig bra gjeng som er både hyggelig og inspirerende å tilbringe tid med. Jeg har definitivt savnet dem! De har klart å skape utrolig sterke resultater de siste årene og jeg gleder meg til å være med videre på denne spennende reisen.

Nå ønsker Hvinden å finne nye og innovative løsninger for annonsørene i et marked med stor endring.

– Markedet er i større endring enn tidligere og det krever et enda tettere trekantsamarbeid mellom publisist, annonsør og mediebyrå. Cookiedøden gjør at automatisert markedsføring blir mer utfordrende, pendelen svinger på mange måter tilbake, og dermed krever det at vi er enda mer informert for å ta de riktige valgene.

Powered by Labrador CMS