Slik solgte Amedia SMB annonser for 75 millioner: – Vi har all grunn til å feire
Konsernet Amedia har satset på Amedia SMB som salgssenter.
Amedia SMB kan se tilbake på et rekordår i 2021, hvor de solgte annonser for hele 75 millioner kroner.
– Ja, vi har grunn til å feire fjoråret. Det ble et veldig godt år. Nye rekorder ble satt. Aldri har våre annonseprodukter hatt høyere omsetning, sier daglig leder Knut Hoff Johannessen hos Amedia SMB, i en pressemelding.
Veksten i omsetning ble på 11 prosent fra 2020 til 2021.
Salgsøkningen var på 8 millioner kroner, fra 67 millioner kroner i 2020 til 75 millioner kroner i fjor.
– Konsernet Amedia har satset på oss i Amedia SMB som salgssenter. Det har vi gjort gjennom et internt utviklingsprogram, forteller Hoff Johannessen.
Amedia SMB og Hoff Johannessen legger vekt på en bredde i menyen av annonsørprodukter, både nye og gamle.
– Vår satsning gjør at vi nå tilbyr et bredt spekter av ulike markedsføringspakker, hvor guider med lokale bedrifter står sterkt som en bærebjelke. Her har vi blant annet sommer-magasiner som fokuserer på sommersteder langs kysten. Vi har magasiner som leses og brukes aktivt – som for eksempel magasiner som presenterer byggebransjen rundt i regionene til mange Amedia-aviser, forteller han.
Amedia SMB er organisert inn under Amedia Salg og Marked hos Amedia AS. Trivsel og medarbeidertilfredshet er et viktig fokusområde i Fredrikstad.
– En ting som vi er veldig stolte av, er at vi ligger helt i toppen på medarbeiderundersøkelser. Vi scorer høyt på trivsel og stolthet over arbeidsplasser i Amedia. Vi tror mye av det skyldes at vi har en så allsidig hverdag, og at vi tar alle selgere seriøst. Vi har stort fokus på opplæring og kursing underveis. Her både lærer man salg og ikke minst det å lage gode kampanjer for kunder over hele Norge.
I 2022 har Amedia SMB ambisjoner om vekst på flere områder.
– For 2022 så skal vi fortsette vårt fokus på vekst og produktutvikling. Det skal også være knallhardt fokus på våre ansatte, og det at vi fortsetter og investere i trivsel og kunnskap, sier Hoff Johannessen.