Andreas (21) blir Sales Manager for Wings Travel Management
– Målet mitt er å bli en sentral ambassadør for Wings.
Andreas Djønne har tidligere erfaring som selger hos faghandelen Nysted, jernvaregiganten Jernia, og som forsikringsrådgiver i Tryg.
Ved siden av jobb har han fullført en bachelor i Markedsføring og Salgsledelse ved Høyskolen Kristiania.
I en alder av 21 år, er han klar for å tre inn i stillingen som Sales Manager hos Wings Travel Management, reiseselskapet som har spesialisert seg på bedriftsmarkedet.
– Stillingsbeskrivelsen passet mine personlighetstrekk og ambisjoner. I tillegg er det en svært spennende bransje som jeg ser frem til å vokse i, sier Djønne.
– Egenskaper og mål
– Hva tror du kan være utfordringene og fordelene ved at du er så pass ung i en sånn type stilling?
– En klar ulempe er færre år med erfaring sammenlignet med mange andre. Til fordel er jeg nyutdannet og sulten på kunnskap. Jeg har ikke rukket å skape hverken gode eller dårlige vaner, så grunnlaget og potensialet for læring er stort.
På spørsmål om hvorfor han tror han klarte å kapre jobben, tror han det handler om at egenskapene og målene hans passer med selskapets verdier.
– Målet mitt er å bli en sentral ambassadør for Wings, og dermed jobbe for å nå målet vårt om å bli den foretrukne globale tilbyderen av reiser.
– Empatisk selger
– Hvilke erfaringer tar du med deg fra tidligere?
– Jeg har lenge jobbet i B2C markedet hvor konkurransen blant kunder er stor. Når jeg nå starter i en stilling basert på å bygge relasjoner med bedrifter tar jeg med meg kvaliteten på service jeg lenge har tilbudt privatkunder, svarer han.
Djønne beskriver seg selv som en over gjennomsnittlig empatisk selger, med svært høyt fokus på å kunne gå god for alle salg han gjennomfører.
– Tillit er ofte grunnlaget for et langsiktig kundeforhold, og man bør derfor ha stort fokus på å tilby riktig løsning ut i fra behov.