Askeladden & Co etablerer markedsavdeling – rekrutterer CMO fra egne rekker
Den private helseaktøren Dr.Dropin ansetter Anette Kunst Wergeland som markedsdirektør.
Wergeland har det siste halvannet året vært ansatt i rollen som Marketing Manager i Askeladden & Co, der hun har hatt ansvaret for flere av Askeladdens selskaper, inkludert Dr.Dropin.
– Dr.Dropin har ambisjoner om å bli ledende innen primærhelse i Europa, og har et viktig stykke markedsarbeid foran seg. Jeg ser frem til å jobbe for at flere skal oppdage bredden, verdien og kvaliteten på helsetjenestene vi tilbyr, sier den nye markedsdirektøren i en pressemelding.
Nylig omtalte DN at selskapet hadde hentet 185 millioner kroner fra to tyske VC-fond for å realisere vekstplanene i og utenfor Norge. Ifølge avisen verdsatte transaksjonen selskapet til 850 millioner kroner etter kapitalinnhentingen.
– Markedsføringen til Dr.Dropin har siden oppstarten for fem år siden vært planlagt og gjennomført av markedsføringsteamet i Askeladden. Nå har selskapet nådd en størrelse og et omfang som gjør det nødvendig å bygge en egen markedsavdeling. Vi kunne ikke funnet en bedre kandidat enn Anette til å lede dette arbeidet, sier Partner i Askeladden & Co, Tim Nilo.
Før Wergeland startet i Askeladden jobbet hun i Mediacom, der hun hadde vært i åtte år. Den nyansatte markedsdirektøren er takknemlig for tiden i selskapsfabrikken.
– Jeg har lært mer og fått være med på mer enn jeg kunne drømme om før jeg startet. Askeladden var et perfekt springbrett. Det er en gjeng sylskarpe forretningsfolk som gir bånn gass, også i marketingsammenheng.