Diar AS styrker salgsavdelingen med to nye ansettelser
– Diar er i sterk vekst, og det betyr at vi trenger flere dyktige folk for å realisere potensialet.
Karianne Strand (31) begynner som strategisk kundesjef hos Diar, mens Thorstein Øiseth (32) går inn som Key Account Manager i samme selskap.
Strand kommer fra TV 2 hvor hun har jobbet i syv år, sist som Key Account Manager. Øiseth kommer fra stillingen som performance rådgiver og fagansvarlig programmatisk hos B17 AS.
– For meg er dette veldig spennende. Diar har på kort tid fått et godt omdømme i markedet for medier og kommunikasjon – og har et sterkt kompetansemiljø innen kommersiell medieutvikling, data og teknologi. Det er klart at jeg gleder meg til å bli en del av dette miljøet, sier Strand i en pressemelding.
Øiseth har de senere årene jobbet som blant annet senior medierådgiver hos Idium samt som programmatisk rådgiver hos Delta Projects.
– Jeg gleder meg veldig til å jobbe hos Diar. Jeg ser fram til å jobbe med mediesalg igjen, og ikke minst å få jobbe med nye kunder og byråer innenfor fremtidsrettede annonseløsninger, sier Øiseth.
Bak fellessatsingen Diar står medieselskapene Aller Media AS og Amedia AS. Selskapet ble etablert i 2019 – og utvikler og selger display-annonsering innenfor dekning og aIDs målgrupper på tvers av både Aller Media og Amedia til annonsører, direkte eller gjennom Markedsplassen.
Kommersiell direktør Anette Solli hos Diar AS er fornøyd med de nye signeringene.
– Diar er i sterk vekst, og det betyr at vi trenger flere dyktige folk for å realisere potensialet. Vi er derfor stolte over å få Karianne og Thorstein med på laget vårt. Etterspørselen etter data og gode annonseløsninger er stor blant både kunder og byråer. Vi kommer til å ansette flere i den kommersielle avdelingen i 2022, opplyser Solli.