Undersøkelse: Dette gjør kundene mest fornøyd
Programvareutvikleren Freshworks har utarbeidet en undersøkelse som viser hva kundene setter mest pris på i 2022.
Ifølge undersøkelsen, som er gjennomført i USA, vil dagens kunder motta hjelp gjennom de kanalene som tilfredsstiller deres behov raskest.
39 prosent av informantene vil heller bruke selvhjelpskanaler, og synes det er den raskeste veien til løsningen de ønsker seg. 61 prosent ønsker at selskapene de er kunder hos bruker en blanding av selvhjelpsverktøyer og mennesker som kan bistå dem.
Ønsker effektivitet
Freshworks spurte over 4.500 selskaper og analyserte 107 millioner kundeinteraksjoner. Dette for å få svar på hva som er nøkkelen til at kundene blir fornøyd.
Blant disse funnene kom det fram at effektivitet og raske løsninger er svært viktig. Dette hadde den høyeste innvirkningen på selskapenes CSAT-poengsum (Customer satisfaction score).
I tillegg setter kundene høye krav til kunnskap om det de driver med, og deres preferanser. 38 prosent forventer at de som tar kontakt forstår hvem de er og deres kontekst med en gang.
80 prosent av kundene har også større sannsynlighet for å kjøpe noe dersom de får et personlig tilpasset tilbud.