Salgsteamet nådde skyhøye mål: Premien ble en tur til Dubai
– Man må aldri glemme at det er de ansatte som leverer overskuddet, og som gjør den viktigste jobben – derfor er det ekstra gøy å kunne gi noe tilbake.
– Siste arbeidsuken i november måtte vi ha et snitt på 100 salg om dagen. Vi jobbet overtid, og klarte det sammen som en gruppe – det var virkelig en insane stemning på innspurten av året. Siste dagen var avgjørende for at vi klarte det. Teamlederne har jobbet knallhardt for å øke prestasjonsnivået, og det var krevende for alle. Desto gøyere var det å klare det.
Det sier salgsdirektør i Instacall, Werhad Bejani, til SALG24.
I inngangen av 2021 satt han et mål om at dersom B2B-avdelingen klarte å levere 150 prosent av budsjettet i snitt per måned, skulle han ta de med på ferie til Dubai før nyttår.
– Jeg opplever at mange bedrifter anser det som en kostnad å bruke penger på ansatte. Instacall ser på det som en investering. Det smarteste et selskap kan gjøre er å investere i de ansatte – både når det gjelder kompetanseheving men også gi dem gode opplevelser.
Oppturer og nedturer
Bejani hadde satt av et budsjett på én million kroner, og 26. desember fløy han sammen med alle de 26 B2B-selgerne til De forente arabiske emirater, for å feire innsatsen i 2021.
– Det er det smarteste vi som selskap har gjort. Virkelig. Det å oppleve noe stort sammen med de ansatte, og dele suksessen sammen. Vi skal markere både oppturer og nedturer. Man må aldri glemme at det er de ansatte som leverer overskuddet, og som gjør den viktigste jobben – derfor er det ekstra gøy å kunne gi noe tilbake.
Tanken om en ferietur til Dubai, startet som et personlig mål for salgsdirektøren.
– Jeg har hatt som mål helt siden vi startet Instacall, at når jeg nådde 80 ansatte, så skulle jeg feire med en tur til Dubai. Det målet nådde jeg i 2020, men følte stadig på at dette ikke var noe jeg skulle unne meg selv, men dele med de andre. Så i inngangen av 2021, satt vi opp et felles mål og jobbe mot.
Levere kvalitet
Det var visse regler involvert i konkurransen. Bejani er åpen om at de jobber i en bransje som fortsatt har noe å bevise, og dersom noen fikk kvalitetsavvik i sin kundekontakt, ville de også miste sin sjanse til å bli med på tur.
– Vi skal fremstå som en seriøs aktør, og da gjelder det å respektere fellesskapet innenfor de rammene som er satt. Det er kvalitet, oppmøte og budsjettoppnåelse. Så lenge man møter opp og leverer kvalitet, vil resultatene komme av seg selv.
Salgsdirektøren kan fortelle at de har delt mange fine opplevelser på turen, og at det var en glede å gå inn i det nye året med en gjeng som har stått på dag og natt for å nå målet de hadde satt seg.
– Vi har hatt en fantastisk tur, og brukt mye tid på å snakke om hvordan vi skal fortsette å utvikle oss. Hvordan vi skal jobbe fremover, og hva vi kan bli enda bedre på. I tillegg feiret vi tre forfremmelser. To blir senior-selgere og en ny teamleder.
– Panoramautsikt
– Hvordan ser 2022 ut for Instacall?
– Jeg har aldri gått inn i et nytt år med så gode følelser. Jeg har en gjeng bak meg som er motivert, og som ønsker å gjøre en forskjell. Det veier tyngre enn antall salg og budsjetter. Det er fellesskapet som har finansiert turen til Dubai, og det var en bekreftelse på at vi kan klare alt sammen, sier han og avslutter:
– Målsettingen er tøff for 2022, men foreløpig vil jeg si det er panoramautsikt for Instacall i året som kommer.