JYSK sin B2B-avdeling setter milliardrekord
Denne uken nådde JYSK totalt 1 milliard danske kroner i B2B-salg i inneværende regnskapsår.
JYSK har de siste årene fokusert mye på å utvide B2B-delen av virksomheten. Fokuset har gitt resultater, da interiørgiganten 28. juni for første gang passerte 1 milliard danske kroner, som tilsvarer 1,4 milliarder norske kroner, i B2B-salg på tvers av land i løpet av ett regnskapsår.
Milepælen ble passert to måneder før JYSKs regnskapsår for 2021/22 går mot slutten.
I dag har JYSK utvidet sin B2B-modell til totalt 12 land, med Norge inkludert.
Varehusets B2B-modell opererer på flere nivåer. B2B-avdelingene når ut til potensielle kunder direkte, men JYSK oppnår også mye B2B-salg gjennom sine butikker og nettbutikker til ulike bedrifter som hoteller, restauranter, kontorer, skoler og eiendomsbransjen.
– Det er et fantastisk resultat som viser enorm styrke fra våre flinke ansatte i butikken som ser kundens behov, sier Ronen Bahar, B2B sjef i JYSK Norge.
– Den siste tiden har vi særlig hatt stor etterspørsel etter produkter til nyankomne flyktninger til Norge. JYSK er attraktive for offentlig sektor, og vi blir ansett som en bedrift som klarer å påta seg store og viktige bestillinger, som blant annet denne viktige målgruppen, sier Bahar.
I det kommende regnskapsåret ligger det en plan om å etablere B2B-avdelinger i flere land.