Nå kan du nominere den råeste selgeren du kjenner til «Årets unge selgerforbilde»
– Salg er knallhardt arbeid, samtidig som det er selve maskinen i bedriften. Derfor mener vi at unge forbilder fortjener en hyllest.
Tradisjon tro skal Salgs og Reklameforeningen i Bergen (SRF), i samarbeid med Bemnanningsbyraaet, kåre «Årets Unge Selgerforbilde».
– Det vi ønsker oss er å få inn kandidater som jobber med salg innenfor B2B eller B2C. Utover det har vi ingen bransjespesifikke kriterier. Så hvis du, en du kjenner, eller en du leder er et selgerforbilde, oppfordrer vi deg til å sende inn en nominasjon, sier daglig leder i SRF, Mariell Sæternes til SALG24.
Hun mener det er på sinn plass å hylle selgerforbilder som viser hva det er mulig å få til i ung alder, og påpeker at salgsyrket står sterkt på vestlandet.
– Det er et yrende salgsnæringsliv i Bergen. I kontrast til mange andre steder i landet ser vi at markedsavdelingene prioriteres ned, og at salgsavdelingene vokser. Så nå vil vi fri til ledere der ute, og få dem til å vise fram selgere de er stolte av. Det er en fantastisk tilbakemelding å få som ansatt.
Kriteriene for å konkurrere om den gjeve tittelen er følgende:
- Du må være 37 år elle yngre
- Ikke være leder/ ha personalansvar
- Jobbe i en bedrift med arbeidssted i Vestland fylke.
De nominerte blir kontaktet og ti stykker blir invitert til speed-intervju. Ti blir til fem som skal gjennom et noe lengre intervju, og deretter plukker de ut tre finalister. Vinneren kåres under Bergen Salgskonferranse som arrangeres til høsten.
– Det er mye fokus på lederforbilder, men det å bli god på salg tidlig i karrieren er vanskelig. Salg er knallhardt arbeid – samtidig som det er selve maskinen i bedriften. Derfor mener vi at unge forbilder fortjener en hyllest.
Frist for nominering av kandidater er 31. august.
Årets jurymedlemmer er:
- Mona Lavik, Daglig leder, Bemanningsbyraaet - Juryleder
- Morten Erdal, Bedriftsrådgiver fra Fana Sparebank
- Petter Sevel, Salgsdirektør Privatmarkedet fra Fjordkraft
- Roy Elvik, Salgssjef, Schibsted
- Therese Steen, Salgs- og markedssjef, Bergen Filharmoniske Orkester
- Per-Erik Pedersen fra Atea
- Øystein Werner fra KPMG Norway
- Silje Ulla-Zahl, Markeds- og kommunikasjonsdirektør fra Frydenbø Group