Subjekt er utsolgt for bannerannonsering, og går mot dobling av inntekter.

Subjekt er utsolgt for bannerannonsering

– Vi har et luksusproblem, erklærer salgssjef Mats Flåten.

Publisert

Høy etterspørsel og begrenset varelager, er ifølge salgssjef Mats Flåten, grunnen til at Subjekt er utsolgt for bannerannonsering i 2021. Nå må avisen se på løsninger.

– Å legge en god strategi for 2022 er noe av det vi skal bruke resten av 2021 på. En del av løsningen blir å øke kapasiteten vår i takt med økende lesertall, en annen del blir å øke effektiviseringen av ressursene, sier Flåten i en pressemelding.

Slått rekord

Nå har de blant annet lansert en ny stillingsportal i takt med en native-satsning.

– På den måten effektiviserer vi annonsering for stillingsutlysninger spesifikt, samtidig som vi skaper mer plass for den typen annonsering som passer enda bedre i tradisjonelt bannerformat.

Salgssjefen som tiltrådte 1. september, har etter to knappe måneder i jobben slått rekord for oktober.

Nå er han opptatt av å bygge opp den nye salgsavdelingen, og planen er å ansette flere.

– Vi bygger opp en helt ny avdeling. Det gir mer tid til kreativitet, smarte kampanjer og god gammeldags kundeservice, sier Flåten.

– Mobiliserer og engasjerer

Sjefredaktør i Subjekt, Danby Choi, er godt fornøyd med den enorme interessen fra markedet.

– Det er mange som har begynt å innse at annonsering gjennom sosiale medier ikke fungerer slik man ønsker, at man treffer helt feil folk. Aviser mobiliserer og engasjerer et dedikert publikum, sier Choi.

Powered by Labrador CMS