KOMMENTAR
Kom fram fra skyggene, salgs- og markedsfolk. Nå er det deres tur!
Velkommen til nettavisen din, du som står på hver eneste dag for å skape resultater.
Endelig har salgs- og markedsfolk fått en egen nettavis.
Er det ikke litt rart at det finnes en plass mellom 300.000 - 400.000 folk innen salg og marked, men ingen som følger yrkene tett? Det spørsmålet stilte vi oss for drøyt åtte måneder siden. Personlig synes jeg det er rart at motoren i næringslivet, slik Kåre Sele Krogedal omtalte selgerne, holdes i mørket.
Hvor er leirbålet, liksom?
En bedrift kan ha så mange gode ideer, tanker, gjennomføringskraft og god ledelse som den bare vil, men uten salgs- og markedsfolkene er det lite lønn på konto.
Jeg har selv jobbet som markedsansvarlig i en avis i Trondheim i 2008 - og begynte min karriere innen salg da jeg var ni år. Avissalg ble til abonnementssalg - og jeg tok steget inn i dørbank og etter hvert i rollen som salgs- og markedsansvarlig. Jeg glemmer aldri hvor pulserende, deilig og utfordrende det var. Jeg er helt sikker på at det ikke finnes en eneste skole i verden der man lærer så mye på så kort tid som i salg.
Så, hva vil vi oppnå med SALG24?
Vi ønsker å være leirbålet ved å utfordre, inspirere, provosere, glede og engasjere. Vi skal skrive om salgs- og markedsfolk i hele landet, i alle næringer og på flere ulike måter. Det skal vi gjøre gjennom å være nær, tett, kritisk og interessante.
Vi mener å ha en god historie å fortelle. Vårt lille mediekonsern så sin spede begynnelse i 2014 med én mann på kjøkkenbordet - og nå er vi nærmere 15 folk. Vi har flere millioner leste artikler i året og vokser kraftig gjennom målgrupper innen medier, journalistikk, kommunikasjon, markedsføring, reklame - og nå salg. Derfor: Vi er ingen døgnflue. Målet er at vi har kommet for å bli.
Nå skal vi skape en god journalistisk kanal som er med på oppturene og nedturene - og vi skal lage en god markedskanal der man kan søke etter salgs- og markedsfolk - i tillegg til å informere om produkter og tjenester via annonsekanalene våre.
Vi gleder oss stort over å endelig ha kommet på luften og håper at du tar oss i bruk, informerer dine kolleger - og ikke minst at du tipser oss om stort og smått.
Det blir avis!