Pandemien har gjort at vi har handlet mer varer på nett fra utlandet.

FedEx Express satser på internasjonal e-handel

– Verdensomspennende e-handelssalg forventes å overstige fem milliarder dollar i 2022.

Publisert

FedEx Express kunngjorde i dag at deres internasjonale, e-handelstjeneste nå er tilgjengelig for kunder i 24 Europeiske land med forbindelser til 47 markeder verden over.

Tjenester som FedEx International Connect Plus (FICP), gjør det mulig for e-handelbedrifter å utvide virksomheten sin i Europa og resten av verden.

De vil kunne sende produktene sine til nettkunder i Europa i løpet av 1–3 dager, Nord-Amerika på 3–4 dager, Asia, Stillehavet og resten av verden på 3–5 dager.

– Verdensomspennende e-handelssalg forventes å overstige fem milliarder dollar i 2022, og vokse til over syv milliarder dollar i 2025, sier Senior Vice President Marketing International i FedEx Express Europe, Wouter Roels, i en pressemelding.

En undersøkelse basert på 40 ulike land over hele verden, viser at i 2020 kjøpte 37 prosent av e-handelskundene mer fra utlandet på grunn av pandemien. Videre var 28 prosent enige eller helt enige i at de i fremtiden vil kjøpe mer på nett fra forhandlere basert i utlandet. På spørsmål om flere elementer i leveringsprosessen, anga forbrukerne at de var minst fornøyd med leveringshastigheten.

I tillegg vil 71 prosent av forbrukerne velge en nettbutikk som tilbyr fleksible leveringsalternativer fremfor en som ikke gjør det.

Powered by Labrador CMS