Norske Wolt-kunder får nå muligheten til å betale med Klarna
De to nordiske teknologiselskapene Klarna og Wolt annonserte torsdag et samarbeid for å tilby fleksible betalingsløsninger til Wolts mange norske kunder.
Fra den 23. januar kan Wolts kunder i Norge velge Klarna som betalingsmetode – uten rentekostnader eller skjulte gebyrer.
Wolt og Klarna ønsker med samarbeidet å tilby kundene sine mer fleksibilitet og bedre brukervennlighet.
Wolt-kunder som velger Klarna i kassen kan velge å betale for sine kjøp 30 dager senere. De kan også velge å samle alle kjøp hos Wolt i Klarnas app, og betale samtidig før forfallsdato. Dette skal gjøre det enklere for kunden å ha full oversikt over forbruket, spesielt i kombinasjon med den månedlige budsjettoversikten som allerede er i Klarnas app.
– Når vi introduserer vårt populære rentefrie betalingsalternativ til Wolts kunder får de et fleksibelt og brukervennlig alternativ til kredittkort, som fremdeles ofte blir brukt til direktebetalinger. Gjennom vårt partnerskap med Wolt styrker vi vårt løfte om å spare kundene for tid og penger, samtidig som de slipper å bekymre seg for hvert kjøp de gjør, sier Klarna Norgessjef, Geir Østby.
– I Wolt er vi opptatt av å gjøre handleopplevelsen så friksjonsløs som mulig. Derfor er vi stolte over å gi Wolts kunder muligheten til å betale med Klarna. Det er et populært betalingsalternativ i mange av Wolts markeder, sier Vincent Ho-Tin-Noé, Chief Product Officer hos Wolt.
For å markere starten på partnerskapet lanserer Wolt og Klarna en felles kampanje i januar, med temaet «perfect date night».
Klarna vil også gå live med Wolt som betalingsalternativ i Tyskland, Finland og Sverige 23. januar.