HS Media med VG-avtale
Skal selge annonser for flere av VGs redaksjonelle produkter.
Salgsselskapet på Kirkenær fortsetter å inngå avtaler om salg av annonser. Siste nytt er en avtale med VG.
Det melder selskapet i en pressemelding.
Den nye avtalen mellom VG og HS Media handler om annonsesalg for magasiner og bilag.
Det er gjort en fornyelse av annonseavtalen om salg av annonser for VGs ENDELIG FREDAG. I tillegg er det gjort avtaler som innebærer at HS Media skal selge annonser i magasinene Godt, Voksen, VG Kryss og temamagasiner gjennom året, samt avisbilag i VG fra mandag til fredag.
Daglig leder Tor Arne Sandholt er tilfreds med avtalen.
– Dette er en stor og viktig avtale for oss – og vi er glade for at avtalen med VG er i boks. VG har høye ambisjoner – og dette er ambisjoner som samsvarer med våre, sier Tor Arne Sandholt i HS Media.
– VG er store både på massekommunikasjon samt mer målrettet innhold knyttet til målgrupper og temaområder. VG byr på redaksjonell kvalitet av beste sort, og det er et svært så godt utgangspunkt for annonsesalget, sier Sandholt.
Også i VG er de godt fornøyde med å få avtalen med HS Media på plass.
– Vi har opparbeidet en lang og god erfaring med HS Media som annonseselger for vårt ENDELIG FREDAG. Nå utvider vi samarbeidet og vi har stor tro på sterke annonseresultater, sier Jan-Christian Walle i VG.
Sandholt og HS Media har kommet godt i gang i 2023 med annonsesalget.
– Vi har fått en solid start på 2023, og vi er godt i gang med å realisere årets annonsebudsjett. Totalt har vi nå solgt 57 prosent av årets annonsebudsjett på alle de medieproduktene som vi selger for. Vi er sterke i troen på at vi også inneværende år skal realisere våre ambisjoner og målsettinger, sier Sandholt.
HS Media har et salgsmål på 122 millioner i sitt totale annonsesalg i 2023. Det totale salget til HS Media i 2022 var på 118,6 millioner NOK. I 2021 solgte HS Media for totalt over 123 millioner kroner. Selskapet, som eies av Aller Media, har overkant av 30 ansatte.