Marius Valle i spissen når JCDecaux starter med programmatisk salg
– Dette er veldig spennende. Både for meg personlig, men aller mest for oss som mediekanal.
En stadig økende andel av medieomsetningen i Norge handles programmatisk. 15. november lanserer JCDecaux sin programmatiske plattform - VIOOH Exchange.
Utendørsreklame-kanalen når med dette en ny milepæl, og VIOOH ser på Norge som et spennende marked.
– Jeg er veldig glad for lanseringen av vårt programmatiske tilbud i Norge, sier Jean-Christophe Conti, administrerende direktør i VIOOH i en pressemelding.
Tidligere salgssjef i JCDecaux, Marius Valle, får den nye tittelen Director Programmatic Trading.
– Dette er svært og veldig spennende. Både for meg personlig, men aller mest for oss som mediekanal. Jeg har vært mye rundt hos både byråer og annonsører det siste året, og dette blir veldig godt mottatt. Markedet trenger mer programmatisk kapasitet. De har savnet et merkevarebyggende alternativ, og det får de nå, sier Valle.
Vipps blir den første norske annonsøren som kjøper utendørseksponeringer programmatisk av JCDecaux.
– Utendørs er en viktig kanal for oss, for å gjøre tjenestene våre kjent, og for å bygge merkevaren Vipps. Det var enkelt å si ja, da vi fikk muligheten til å bli den første programmatiske utendørsannonsøren i Norge. Dette er jo en liten revolusjon for en av de eldste mediekanalene i verden, og revolusjoner er det jo gøy å være med på, sier leder for marked og merkevare i Vipps, Lars Istre.