Strategisk kundesjef i Schibsted, Joachim Bro, er nominert til Norges beste medieselger.

Joachim ble sjokkert av nominasjon til prestisjepris: – Som lyn fra klar himmel

– Om jeg skulle være så heldig å vinne, så ville det være prikken over i-en.

Publisert

Joachim Bro er strategisk kundesjef i Schibsted. Nå konkurrerer han med blant annet to av sine egne kollegaer, i årets kåring av Norges beste medieselger.

Bro har jobbet med salg i 17 år, hvorav 11 av dem har vært innenfor Schibsted-konsernet. Han har erfaring fra både Aftenposten, Storby, VG og nå Schibsted Marketing Services.

– Hvordan reagerte du da du fikk vite at du var nominert til å bli Norges beste medieselger?

– Jeg ble veldig, veldig overrasket. Det kom som lyn fra klar himmel. Sjefen min ringte meg og lurte på om jeg hadde lest Kampanje, og det hadde jeg jo ikke. Mens vi snakket på telefonen, gikk jeg inn og var fortsatt i tvil om hvilken sak han ville at jeg skulle lese. Men jeg ble utrolig glad da jeg skjønte hva det dreide seg om, svarer Bro.

– Å vinne vil være utrolig stas

Han forteller at nominasjonen er en stor anerkjennelse fra kunder og samarbeidspartnere, og at det er en enrom tillitserklæring på at han gjør en god jobb, som hjelper kundene å nå sine mål.

– Jeg må nesten benytte anledningen til å takke for nominasjonen, og for at jeg får lov til å jobbe med så mange spennende, dyktige folk fra bransjen, både hos kundene og byråene.

– Hva vil det bety å vinne tittelen Norges beste medieselger?

– Om jeg skulle være så heldig å vinne, så ville det være prikken over i'en. Det er veldig stort å bli nominert sammen med så mange flinke folk som finnes i denne bransjen. Derfor er det allerede en seier og være på på short-list, sier han og fortsetter:

– Å vinne vil være utrolig stas, men det er viktig å understreke at man ikke gjør dette alene, så det vil være en lagseier. Jeg jobber i et fantastisk mediehus med sterke merkenavn og utrolig mange flinke folk som alle brenner for å skape gode resultater med våre samarbeidspartnere, hver eneste dag.

Troverdig rådgiver

Som selger beskriver han seg selv som nysgjerrig, engasjert og langsiktig.

– Jeg er opptatt av effekten av det jeg gjør, og gjør det jeg kan for å forstå kundene og deres behov. Jeg håper jeg har havnet på denne short-listen fordi kundene opplever at jeg leverer kvalitet gjennom hele prosessen, og er en troverdig rådgiver.

– Hva er din oppfordring til unge mennesker som vil lykkes i salgsbransjen?

– Det er vanvittig mange forskjellige bransjer å drive salg i, og mange ulike måter å drive med salg på. I min bransje, mener jeg man hele tiden må se etter løsninger som gjør at kundene oppnår mest mulig effekt av sine reklameinvesteringer. Man må hele tiden lytte og lære av kollegaer, kunder og byråer. Det er en bransje i konstant endring, og da må man være lærevillig og tilpasningsdyktig.

Powered by Labrador CMS