Telia vokser mest i bedriftsmarkedet
Vokser mest for tredje året på rad.
Telia hadde i 2021 en vekst på mer enn 47 000 mobilabonnenter, og er for tredje året på rad aktøren i bedriftsmarkedet som vokser mest. Det skriver selskapet i en pressemelding.
– Våre tjenester er selve grunnmuren i digitaliseringen hos våre kunder, og vi er stolte og ydmyke over at så mange bedrifter velger oss som sin kommunikasjonsleverandør, sier Jon Christian Hillestad, direktør for Telias bedriftsmarked, i pressemeldingen.
Det totale bedriftsmarkedet for mobil vokste med 85 662 abonnementer fra 2020 til 2021, en økning på 5,6 prosent. Telia sto for over halvparten av den totale økningen. Det ga Telia en markedsandel på 35,5 prosent i 2021. Markedslederen var fortsatt Telenor med 56 prosent.
Mobile bedriftsabonnement 2021 | ||
Operatør | Abonnement | Markedsandel |
Telenor | 901 798 | 56,0 % |
Telia | 572 290 | 35,5 % |
Ice Communication | 47 358 | 2,9 % |
Unifon | 39 773 | 2,5 % |
Nortel | 25 787 | 1,6 % |
Atea | 18 040 | 1,1 % |
Andre | 4 862 | 0,3 % |
Totalt | 1 609 908 |
I løpet av 2021 valgte flere store og samfunnskritiske aktører Telia, blant annet Politiet, Posten Norge, Utenriksdepartementet, NRK og Forsvaret. En stor del av veksten kommer imidlertid fra segmentet for små og mellomstore bedrifter.
– Vi er takknemlige for all tillit våre kunder viser oss, og vi holder god fart i 2022 også. Vi er klare til å utfordre videre, og med ett av verdens beste mobilnett og våre offensive 5G-planer står vi bedre rustet enn noen gang til å støtte våre kunder på digitaliseringsreisen, sier Hillestad.