Mestergruppen satser videre med Steddy – lanserer i Kristiansand
– Morgendagens håndverkstjeneste, sier daglig leder i Steddy.
Etter en god mottakelse i Trondheim fortsetter Mestergruppen utrullingen av håndverkstjenesten Steddy - et nytt kjedekonsept mot oppussingsmarkedet.
– Oppussingsmarkedet har behov for fornyelse gjennom økt grad av digitalisering og standardisering, og utrullingen i Trondheim viser at kjedekonseptet til Steddy kan bidra til å gjøre hverdagen enklere og tryggere for både privatkunden og håndverkeren, sier Nicolai Malling, daglig leder i Steddy.
Nå utvider de til Sørlandet – og snart blir konseptet å finne over hele landet.
Malling omtaler Steddy som morgendagens håndverkstjeneste, der boligeiere på en helt ny måte kan bestille og følge oppussingsprosjektet digitalt i alle faser – fra idéstadiet til ferdig resultat.
– Steddy digitaliserer hele kundereisen og samler all dokumentasjon, kommunikasjon og betalingsinformasjon på ett sted, sier Malling.
Etableringen i sør skjer med en tydelig lokal forankring. Byggmester Kjetil Henriksen har vært med i utviklingen av konseptet siden start og er nå leder for kjededrift i Steddy.
Han er vokst opp i Kristiansand, tok utdanningen i byen og har jobbet sombyggmester på Sørlandet.
– Jeg kjenner markedet godt og har stor tro på at et konsept som Steddy, der kvalitet og godt håndverk står sentralt, blir tatt godt imot hos boligeiere.
Henriksen beskriver Steddy som et kvalitetsstempel som overgår alt annet somfinnes i markedet.
– Det finnes ingen organisasjon i Norge som kjenner håndverksmarkedet bedre enn Mestergruppen. I byggevarehus, faghandelsbutikker og utførende kjedekonsepter kan vi hjelpe sluttkundene med å redusere risiko og øke tryggheten for et godt gjennomført prosjekt, sier Henriksen.
Allerede før lansering har Steddy fått med seg flere lokale håndverksbedrifter.
– Da jeg startet dialogen med potensielle kjedepartnere i Kristiansand lagde jeg en ønskeliste over bedrifter jeg mener representerer toppsjiktet når det kommer til kvalitet og yrkesstolthet. Jeg hadde ikke turt å håpe på så god tilbakemelding. Det er tydelig at vårt verdiforslag både til håndverker og sluttkunde er unikt, sier Henriksen.