Økende salg for Channel Factory i Norge: – Annonsører i dag ønsker å være mer ansvarlige investorer
Channel Factory rapporterer om kraftig vekst i det norske markedet og ansetter nå ytterligere i Norge.
Channel Factory er et selskap som hjelper annonsører over hele verden med å navigere i det enorme og stadig voksende varelageret på YouTube.
Selskapet etablerte seg i Norge i januar 2021. De ansatte da Bjarte Øgrey - tidligere markeds- og analysedirektør i Bauer Media - som landssjef. I september 2021 vokste selskapet ytterligere, da Anette Heier White ble ansatt som Business Development Manager.
Selskapet merker en kraftig økning i etterspørsel både i Norge og globalt.
– Vi erfarer at annonsører i dag ønsker å være mer ansvarlige investorer. De vil i økende grad være sikre på at mediebudsjettene deres går til innholdskreatører, som har sunne verdier og som annonsørene ønsker å støtte, forteller Bjarte Øgrey, landssjef i Channel Factory Norge.
– På plattformer med innhold laget av brukerne selv, som eksempelvis YouTube, er det ekstra viktig å være bevisst hvilket innhold merkevarer eksponeres sammen med. Det finnes mye populært innhold, som mange av oss ser på, men som ikke nødvendigvis egner seg for alle merkevarer. Dette har virkelig norske mediekjøpere fått øynene opp for, sier Øgrey.
I dag samarbeider Channel Factory med alle de store mediebyrågrupperingene globalt og lokalt og har i tillegg til en mengde norske annonsører, store internasjonale merkevarer som Lego, Unilever, McDonalds, Disney, Apple og Mastercard på kundelista.