Salg- og markedssjef i Vålerenga Fotball Elite, Mehran Amundsen-Ansari.

Beste omsetning for Vålerenga på over 10 år – Sikter mot 62 millioner i bedriftsmarkedet i 2023

– Vi går all in i år!

Publisert Sist oppdatert

Vålerenga Fotball Elite har hatt sitt beste år på over 10 år, med en omsetning på rundt 45 millioner kroner i 2022 i bedriftsmarkedet. Nå har de satt seg det de beskriver som «hårete mål for bedriftsmarkedet» og sikter mot 62 millioner i rene inntekter for 2023-sesongen.

– Vi går all in i år! Vi har et utrolig team som har jobbet med dette lenge, sier salg- og markedssjef Mehran Amundsen-Ansari.

Ifølge han er de på rett vei til å nå målet på 62 millioner og har passert omsetningen de hadde på samme tid i fjor. Han gir deler av æren for suksessen til en kraftig økning i partnerpoolen.

– Vi har fått inn en god andel partnere i det siste. Vi på salg har jobbet kontinuerlig med dette. I tillegg har vi forsterket oss med to nye selgere, som kun skal jobbe med lavere segmenter i klubben.

Amundsen-Ansari deler at disse selgerne skal hovedsakelig jobbe med «hospitality», eller VIP-segmenter i klubben.

– Fram til nå har vi vært mest opptatt av å få inn bedrifter i Oslo-området som sponsorer og ikke hatt særlig fokus på VIP-segmentet. Med disse to nye selgerne så kommer vi til å forsterke salget ytterligere.

Han legger også til at medieavtalen med TV2 vil bidra til å gi høyere interesse og ikke minst inntekter i tiden fremover.

Strategi

For å nå de kommersielle målene sine har Vålerenga satt ned en strategi som lener seg på økt fokus på VIP-konsepter, forbedring av nettverksaktiviteter og tettere kontakt med eksisterende samarbeidspartnere.

– Vi vil og i større grad bruke våre profiler i markedsføring av kamper, men også overfor samarbeidspartnere og ut mot samfunnet.

De håper å gjøre klubben mer attraktiv for næringslivet ved å være en god ambassadør og støtte til lokalsamfunnet.

– Vi skal være klubben for alle.Vi har en veldig bra samfunnsavdeling, Norges beste fotballakademi og et damelag som er blant de beste i Norge. Kjernevirksomheten vår er fotball, men jeg tror helheten gjør at folk syns det er interessant å inngå et partnerskap med oss.

I tillegg vil sponsorer få tilgang til et voksende B2B-nettverk med månedlige samlinger.

– Vi ønsker å gi partnerne et godt innblikk i klubben og skape større engasjement rundt klubben vår. I tillegg skal de skape business mellom hverandre, derfor er det viktig å ha et samlingspunkt for bedriftene.

Powered by Labrador CMS