(F.v.) Daglig leder i CAS, Kjell H. Iversen og kommersiell leder, Marius Andresen.

CAS rebrander etter 27 år i regi av ny kommersiell leder

IT-selskapet skal få nytt navn og går på offensiven på sosiale medier.

Publisert

– Vi ønsker å vise selskapet fra en annen side enn det som tidligere har vært gjort, sier kommersiell leder i CAS Marius Andresen til SALG24.

Han ble hentet inn på slutten av fjoråret for å omstille selskapet og sier at de er nå i en prosess for å modernisere og profesjonalisere bedriften, og gjøre det mer markedstilpasset. Grunnen til dette er for å bli mer synlige i markedet.

– Vi har lagt oss på en ganske offensiv profil på sosiale medier, særlig på Facebook og LinkedIn. Vi kommer til å kjøre en del markedstilpassede aktiviteter som ligger i støpeskje nå.

Ifølge Andresen er planen å publisere en videoserie med kundecaser og strategiske aktører som skal ut på bedriftens Facebook og LinkedIn-konto.

– CAS har lenge vært litt lukket. Vi har ikke fortalt om de flotte avtalene vi har landet, alt vi har klart å løse for kundene våre og vise hva vi er gode på. Hvis du vil at folk skal ringe deg fordi du er god på Lenovo så må du faktisk vise det fram. Det er meningen med denne videoserien. Å promotere de gode leverandørene og produsentene våre, og ikke minst oss selv.

IT-selskapet er i sluttfasen av å endre sin visuelle profil og planlegger å presentere sitt nye navn i løpet av første kvartal.

Må endre vaner

Det er ikke selvsagt at alle er like åpne for å gjøre store endringer i selskapet etter 27 år, men Andresen sier mottagelsen innad i selskapet har vært utelukkende positiv.

– Det vanskeligste med omstillingen er å endre vaner, fordi man er vant til å gjøre ting på en viss måte. Men det har vært mye enklere enn man skulle tro, helt fra gulvet til toppen av selskapet.

Likevel har det vært hardt arbeid for å komme i mål.

– Jeg skal være dønn ærlig og si at jeg tenkte ikke på hvor mye arbeid som går inn i rebranding. Man tenker at det er bare å bytte navn og lage ny nettside, få noen nye logoer på bygget og sånn – men det er det ikke. Det kan jeg si med en gang, sier Andresen og legger til:

– Det er en stor jobb, men vi gjør det for å bygge videre på det solide fundamentet som er lagt og for å bringe arven til bedriften videre.

Vil tiltrekke yngre

CAS og Andresen har planer om å utvide staben fremover. Hvis alle brikkene faller på plass tror Andresen at de vil se en dobling av salgsteamet.

– Det er en langsiktig plan. CAS har en god økonomi og vi vil ikke risikere å ødelegge det gode fundamentet vi har ved å ekspandere for fort. Vi har sett mange som har brent seg på det.

De ønsker også å tiltrekke seg yngre krefter inn i selskapet.

– Fordelen med det er ganske enkel. De yngre tilegner og lærer seg ting på en helt annen måte enn meg på 47. De er mer oppdatert på moderne ting og trender enn oss eldre. Jeg tror vi kan lære mye av yngre mennesker, som kan hjelpe oss med å bli enda mer attraktive.

Powered by Labrador CMS