Daniel Nilsson blir ny partneransvarlig i Europower
Etter 15 år som byrå- og partneransvarlig i Eniro går Daniel Nilsson over til Europower som partneransvarlig.
– Jeg ser energibransjen som den heteste og mest spennende bransjen å jobbe i om dagen og i tiden framover. Jeg er veldig inspirert av hva gjengen i Europower fått til så langt og måten de tenker nytt, kreativt og offensivt for å skape vekst, sier Daniel Nilsson.
Nilsson går inn på nysalg av årsavtaler for annonsørinnhold, med spesielt fokus på IT- og softwareselskaper som ønsker vekst i bransjen fornybar energi, som er arenaen der Europower har vært til stede i mange år. Han får også ansvaret for å følge opp energibyråene som skal bistå Europowers annonsører med byråtjenester.
Leder for kommersiell avdeling hos Europower, Chul Christian Aamodt, har tidligere uttalt at de har som ambisjon å tredoble omsetningen i løpet av tre år.
– Med Daniel med på laget ligger alt til rette for at vi skal nå lykkes med ambisjonen om å omsette for 24 millioner i 2024, sier Aamodt.
– Trygg på at jeg har valgt riktig
Nilsson har vært gjennom flere aktuelle kandidater når han var på utkikk etter ny arbeidsplass, og av flere grunner falt valget på Europower. Han kommer fra et stort nordisk selskap i Eniro, som har omtrent 5000 ansatte i konsernet, og går til Europower med elleve – noe som er et bevisst valg.
– Jeg synes det er spennende å jobbe i mindre team. Du kommer mye tettere på avgjørelsene enn du gjør i et stort konsern som Eniro. Veien fra å teste ut idéene dine til å få de ut er mye kortere, og det tror jeg at jeg kommer til å trives bedre med.
Etter femten år på samme arbeidsplass var det også på tide med en forandring for Nilsson.
– Det er selvfølgelig et stort steg å bytte jobb når man er komfortabel i den stillingen man har, men jeg er veldig trygg på at jeg har valgt riktig. Jeg kjenner at det er dette jeg trenger. Det gjør meg spent og motivert.
– Tror jeg kan bidra med mye
Som nevnt tidligere har kommersiell avdeling ambisjoner om å tredoble omsetningen i Europower på tre år. Som ny partneransvarlig blir naturligvis en del av jobben til Nilsson å prøve å oppnå det resultatet.
– Jeg tror jeg kan bidra med mye her. Jeg kommer litt utenfra og har erfaring fra en annen bransje, men det tenker jeg er noe jeg kan ta nytte av ved å tilføye et litt annet perspektiv og idéer.
Han anser sin evne til å skape god kjemi og tillitt fra kunden som hans beste egenskaper som selger.
– Min filosofi er å lytte mye. Lytte til behovet til kunden og bygge løsninger etter det.