Lise er ny salgssjef i Arctic Train. Slik skal de satse på B2B-markedet
Lise Hansen har et stort engasjement for hjembyen Narvik. Det skal hun ta med seg inn i sin nye jobb.
Lise Hansen går inn i rollen som salgssjef i Arctic Train. Dette er et norsk jernbaneselskap etablert i 2019 i Narvik som driver med passasjertransport med tog på Ofotbanen og Norra omloppet.
Til nå har de vokst seg sterke på B2C-salg. En ambisjon for Hansen er at de nå skal bli enda bedre innenfor B2B-segmentet.
– B2B og B2C er to ganske forskjellige ting. Min slagplan er å ta et ordentlig grep rundt B2B-markedet, først og fremst i Nord-Europa. Her finnes det mange som er interessert i det Arctic Train driver med, sier Hansen til SALG24.
Være synlig
For å oppnå dette vil hun blant annet reise rundt til andre som driver med lignende virksomhet i ulike land.
– Planen er å gjennomføre en salgsturné rundt om i verden og være på med på B2B-workshops andre steder. Jeg synes det er greit å besøke turoperatører rundt omkring, og slik får vi også spredt ordet om hvem vi er og hva vi gjør.
Hansen kommer fra jobben som B2B Manager i Cruise & Northern Europe. Hun har utdannelse innen opplevelse- og attraksjonsutvikling.
– For Arcitc Train finnes det nok mest forbedringspotensial innenfor B2B akkurat nå. Innenfor B2C har vi gjort en god jobb til nå når det gjelder for eksempel konseptualisering. Men vi har et både et lokalt, regionalt, nasjonalt og internasjonalt marked å hente fra.
På riktig sted
Som narviking synes hun dette er spesielt gøy å jobbe med. Hansen ble headhuntet til stillingen som salgssjef.
– Jeg har jobbet med salg hele mitt voksne liv, og dette er en veldig spennende utfordring. Norwegian Travel og Arctic Train består av et veldig kompetent team. Det blir veldig gøy å jobbe for å videreutvikle dette. I tillegg føles det helt rett for meg å jobbe med turisme i Narvik.