I juli er Kristin Brimi ferdig som daglig leder i Mediebyråforeningen. Da skal hun over til en salgsdirektør-rolle hos Finn.no.

Blir salgsdirektør for personlig finans i Finn.no: – Tar med meg et stort nettverk

Kristin Brimi gleder seg til å ta fatt på nye oppgaver i Finn.

Publisert

Onsdag kom nyheten om at Kristin Brimi gir seg som leder i Mediebyråforeningen. Fra juli blir hun salgsdirektør for personlig finans i Finn.no.

– Dette er en slags tverrligger i Finn. Det er den delen av organisasjonen som jobber med alle bank- og finanskundene, sier Brimi til SALG24.

Ny retning

Hun skal lede en avdeling med ni ansatte.

– Jeg kan ikke påberope meg så mye salgserfaring fra tidligere. Men jeg startet karrieren i Schibsted da søketjenesten Sesam Media ble lansert. Det er derimot ganske mange år siden, og jeg jobbet ikke spesifikt med salg.

Likevel tror Brimi at hun sitter på mye relevant erfaring og kunnskap.

Hun ledet reklamebyrået Vizeum i over tre år som Managing Director, før hun var innom Dentsu som Business Transformation Director. I fjor tok hun over som leder i Mediebyråforeningen.

– Jeg har mye erfaring som rådgiver, og jeg mener at det ikke er noe stort gap mellom den rollen og rollen som selger. En jobber med samme mål, altså for å skape resultater for kunder og annonsører. Forskjellen er bare at det ikke er direkte salg.

Verdifullt nettverk

I tillegg fremhever Brimi at Finn.no opererer i mye av det samme landskapet som hun tidligere har jobbet i. Dette er en fordel, mener hun.

– Etter 15 år i mediebyrå har jeg med meg et godt nettverk i bransjen. Det tror jeg kommer veldig godt med i min nye rolle hos Finn.

Powered by Labrador CMS