HS Media tar over salget til Norsk Golf
– Det er vind i seilene hos golfen her til lands, sier daglig leder i HS Media.
HS Media fortsetter å inngå nye salgsavtaler. Nå går Norsk Golf inn i porteføljen til HS Media på Kirkenær. HS Media skal selge annonser både til papirutgaven og den digitale utgaven til Norsk Golf.
– Vi gleder oss til å komme i gang med annonsesalget til Norsk Golf. Her skal det selges annonser rettet mot spennende målgrupper, både på print og digitalt, sier daglig leder Tor Arne Sandholt i HS Media.
Tidligere er det Everysport Mediagroup AB i Stockholm som har solgt annonser for Norsk Golf. Norsk Golf er en del av Fagpressen, med Tom Erik Andersen som ansvarlig redaktør. Magasinet har et opplag på 90.500 og distribueres til alle husstander med registrerte medlemmer over 20 år.
Medlemsmagasinet kommer ut fire ganger i året og eies og drives av Norges Golfforbund.
– Det skjer mye spennende innen golfsporten i Norge, både på den nasjonale og den internasjonale arenaen. Det er vind i seilene hos golfen her til lands. Det er et godt utgangspunkt for oss som skal selge annonser, sier Sandholt.
Ansvarlig redaktør Tom Erik Andersen i Norsk Golf har stor tro på at HS Media leverer godt annonsesalg, både digitalt og på print.
– Vi gleder oss til samarbeidet med HS Media som tidlig pekte seg ut som en åpenbar kandidat da vi skulle vurdere veien videre. Vi har over tid hatt et godt samarbeid med Everysport i Sverige, men ser fram til å jobbe tett med en norsk aktør, sier Andersen.
– Golf er i medvind igjen. De to siste åra har Golf-Norge fått over 30.000 nye spillere og blitt landets tredje største særforbund med over 131.000 registrerte medlemskap. Vi ser et større potensial i markedet nå, og tror HS Media kan hjelpe oss å forløse det på print og i digitale flater, sier Tom Erik Andersen i Norsk Golf.
I 2021 solgte HS Media for totalt over 123 millioner kroner. I 2020 var salget på 120 millioner, mens salget var på snaue 111 millioner i 2019. Selskapet, som eies av Aller Media, har underkant av 30 ansatte.