Mats Flåten, salgssjef i Subjekt.
Mats Flåten, salgssjef i Subjekt.

Mats Flåten: – Jeg er nok salgssjefen i Norge med flest og best Spotify-spillelister

Salgssjefen i Subjekt har sett seg lei startup-ord.

Publisert

SALG24 har stilt syv spørsmål til en rekke folk i salgsbransjen om året som har gått, og hva de gjør denne julen.I dag er det Mats Flåten, salgssjef i Subjekt.

– Hva gjør du i julen?

– Jeg henger med familien i Tønsberg, ser på film, drikker tysk dessertvin og koser kanskje litt ekstra med dyra.

– Hva står på middagsbordet på julaften?

– Pinnekjøtt.

– Hva vil du anbefale andre å lytte til/smake på/lese/se eller høre denne julen?

– Lytt til "Vårres Jul", juleplata til Hans Rotmo. Eller send meg en mail hvis du vil ha min Jule-spilleliste på Spotify. Jeg er nok salgssjefen i Norge med flest og best Spotify-spillelister. Se filmatiseringen av Babettes Gjestebud, så får du garantert inspirasjon til noe godt å spise og drikke. Flere gode kulturtips får du ved å lese anmeldelsene i Subjekt, Norges beste kulturavis!

– Hva er det morsomste du har opplevd dette året?

– Det har vært veldig morsomt å bli kjent med alle de nye, generasjon Z-kollegaene mine som har startet i Subjekt. De sier mye interessant og morsomt synes jeg, som selv er millennial.

– Hvilke tre bransjeuttrykk er du mest lei av?

– Jeg kommer ikke på noen spesifikke uttrykk, men har generelt gått lei av mye startup-, og kanskje enda verre, scaleup-lingo. Og forretningsmodeller definert som en eller annen "-tech". Det siste jeg hørte var "strikke-tech". Subjekt er i prinsippet også en startup-bedrift, men her kaller vi en spade for en spade.

– Hva er din spådom for salgsbransjen i 2023?

– Jeg tror det snart kommer en motreaksjon etter pandemi-årene med mye hjemmekontor og akselerert digitalisering på alle fronter. Jeg tror mange begynner å bli klare for å bruke mindre tid på skjerm og sosiale medier og mer på ekte opplevelser og møter mellom mennesker. Konkurransen om skjermtid og oppmerksomhet blir dermed enda hardere. Jeg mener salgsbransjen, og spesielt vi B2B-selgere, bør ha fokus på å bygge og styrke personlige relasjoner og god, gammeldags kundeservice. Fornøyde kunder er en selgers aller beste ressurs.

– Hva er ditt nyttårsforsett?

Jeg har ingen nyttårsforsett. Kjøret går!

Powered by Labrador CMS