Eier og daglig leder i Salgsfabrikken, Wenche Huser Sund.

Salgfabrikken-sjefen ønsker seg flere døgn på hytta og flere turer med hunden

Wenche Huser Sund mener det er viktig å leve litt sakte i jula.

Publisert

SALG24 har stilt syv spørsmål til en rekke folk i salgsbransjen om året som har gått, og hva de gjør denne julen.

I dag er det Wenche Huser Sund, daglig leder i Salgsfabrikken.

– Hva gjør du julen?

– I julen er jeg på hytta på Sjusjøen sammen med familie og venner. Denne julen kommer alle 4 ungene til Øyvind og meg opp den 22. desember. Det beste jeg vet er når hele familien er samlet rundt middagsbordet og roen senker seg.

– Vi skal gå på ski, sitte rundt bålpanna, gå turer med Luna, border collien vår, treffe gode venner, ha middagsgjester og gå på fest på Låven 5. dagen. Vi spiller brettspill og spiser mammas julekaker. Hun baker til oss hver jul. Jeg elsker hyttelivet og er tidlig oppe hver morgen, drikker kaffe, fyrer i peisen og ser på soloppgangen – og tenker gode tanker om fremtiden.

– Hva står på middagsbordet på julaften?

– Julaften spiser vi tradisjonell julemat. Mannen min lager all julematen, og ribba er alltid perfekt stekt. Jeg dekker bordet. Det blir øl og akevitt til gutta og en god rødvin til oss jentene. Og dessert – riskrem og multekrem. Før middagen er det portvin eller sherry i glassene.

– Hva vil du anbefale andre å lytte til/smake på/lese/se eller høre denne julen?

– I julen vil jeg anbefale alle å stresse ned og bare kose seg med familie og venner, spille spill, se på gode julefilmer og bare være. Jeg lytter på en podcast som heter «historiske kjendiser», den liker jeg godt, det kan være et tips. I en travel mediehverdag kan det være fint å leve litt sakte - det skal jeg gjøre i julen.

Hva er det morsomste du har opplevd dette året?

– Ååå, si det, synes jeg har det morsomt nesten hele tiden. Det må bli cruiset i Kroatia sammen med mange artige folk. Vi var 33 personer som var på sykkecruice i en uke. Badet, danset på dekk, spiste og koste oss sammen.

– Ellers så må det være å nå de aller fleste målene vi satte oss i Salgsfabrikken i år. Det har vært en glede å se hvordan vi har utviklet oss og vokst fra 12 – 22 ansatte på ett år !

– Hvilke tre bransjeuttrykk er du mest lei av?

– Blir sjelden lei, slutter bare å bruke uttrykkene, men kanskje: « Nei takk, vi har brukt opp budsjettet vårt« - nedbemanning – og budsjettkutt

– Hva er din spådom for salgsbransjen i 2023?

– Jeg er spent, men inngangen for 2023 – for vår del ser veldig bra ut. Det er flere magasiner, nettsteder og andre kanaler som setter nye rekorder om dagen.

– Spørsmålet er hva regjeringen gjør med mulighetene for næringslivet fremover. Vi vet at flere sliter, men de biter seg fast og satser videre. Jeg har tro på et godt 2023. Vi har budsjettert med en god økning og slagordet vårt for 2023 er «Think Big». De som satser nå kan ta store markedsandeler. Salgsfabrikken skal fortsette å bygges bunnsolid fremover. Viktig å ha det morsomt i 2023 også.

– Hva er ditt nyttårsforsett?

– Mer balanse mellom jobb og fritid. Flere døgn på hytta, lengre turer med Luna, flere besøk hos foreldrene mine i Nes. Og fortsette å utvikle både selgerne og prosjektene våre i Salgsfabrikken. Ha det morsomt og le mye sammen med trivelige folk.

Powered by Labrador CMS