Salgsdirektør, Christian Thu, innrømmer at prisen betyr mye for Amedia.

Amedia vant den gjeve prisen Årets resultatskaper: – Det er stor stas

I 2021 hadde Amedia en vekst på 10,1 prosent. Salgsdirektør Christian Thu, mener det er flere grunner til suksessen.

Publisert

Amedia har inngått et langsiktig samarbeid med STI, som tilbyr utviklingsprogrammer for salg og salgsledelse.

Hvert år deler STI ut den høythengende prisen «Årets resultatskaper». Til kåringen nomineres et lite utvalgt knippe med kunder selskapet jobber med, som kan vise til ekstraordinære prestasjoner og resultater det siste året.

Denne gangen er det Amedia som kan smykke seg med den gjeve tittelen.

– Det er stor stas. Vi jobber ikke i denne bransjen for å vinne priser eller premier men når vi får en pris basert på det gode arbeidet vi gjør, resultatene vi skaper, og jobben vi gjør for kundene våre, er det klart at denne prisen betyr veldig mye for oss i Amedia. Denne prisen henger høyt, sier salgsdirektør i Amedia, Christian Thu til SALG24.

– Knallhardt arbeid

Han skryter av samarbeidet med Ulf Rasmussen og Per Christian Lunde i STI, og mener det er mye av årsaken til de gode resultatene Amedia kan vise til i 2021.

– Du kan ikke gå på kurs for å lære deg salg. Salg er et håndverk, salgskompetanse er ferskvare og salg må hele tiden trens på, utvikles og jobbes med. Vi inngått samarbeidet med STI, fordi kompetanseutvikling innen salg og salgsledelse er et strategisk satsningsområde for Amedia.

– I 2021 hadde Amedia en vekst på 10,1 prosent. Hva har dere gjort for å oppnå disse resultatene?

– Innen salg er det aldri én grunn til suksess eller gode tall. Det er summen av flere elementer som spiller inn – og ikke minst målrettet knallhardt arbeid. Et viktig poeng er ar Q1 2021 var krevende, hvor vi lå 4 prosent bak salgsmål i sum. Dette snudde i Q2. Markedet ble bedre, men Amedia gjorde det bedre enn markedet og konkurrentene i Q2, svarer Thu.

Selger på «Amediamåten»

Den farten de opparbeidet seg i Q2 tok de med seg videre inn i andre halvår, og opplevde en digital veks på cirka 30 prosent mot 2020. Det er 16 prosent bedre enn deres norske konkurrenter i markedet.

– Vi oppnådde også 35 prosent vekst mot «normalåret» 2019. For første gang i Amedias historie kom samtlige regioner i salgsmål på året. Selv om det har vært et krevende år for printsalget lokalt, har den digitale omsetningen dratt alle regionene i land, opplyser han.

Salgsdirektøren forteller at de har satt kompetanse i førersetet, og at de har en egen «Amediamåte» å selge på.

– Ved å være tilstede i hele Norge, ved å jobbe med kundene på et nasjonalt og lokalt nivå, ved å ha innsikt i kundene og markedet på et nasjonalt og lokalt nivå, har Amedia et godt utgangspunkt. Men for å utnytte dette utgangspunktet, må vi sørge for at vi har rå konkurransekraft i form av måten vi jobber med kundene på. Vi satser derfor på kvalitet, utvikling, trening og prestasjoner.

Powered by Labrador CMS