Julepraten:

Anita Madshus, daglig leder i A2Media

A2Media-sjefen: – Det er mye psykologi i salg

Anita Madshus i A2Media er ikke bekymret for 2023. – Denne delen av mediebransjen historisk sett har vist at den holder et jevnt nivå også i tøffere tider

Publisert Sist oppdatert

SALG24 har stilt syv spørsmål til en rekke folk i salgsbransjen om året som har gått, og hva de gjør denne julen.

I dag er det Anita Madshus, daglig leder i A2Media.

– Hva gjør du i julen?

– I julen blir det sosialt samvær med familie og venner samt rolige dager med bok og strikketøy.

– Hva står på middagsbordet på julaften?

– Tradisjonen tro så blir det ribbe, pølse og medisterkake etterfulgt av riskrem.

– Hva vil du anbefale andre å lytte til/smake på/lese/se eller høre denne julen?

– «Frihetens øyeblikk» av Abida Raja er en bok jeg varmt vil anbefale. Den setter gode perspektiver på hva noen kvinner må jobbe for som de fleste av oss andre tar for gitt.

– Hva er det morsomste du har opplevd dette året?

–Jeg fyller 50 år nå i desember, men valgte å ha en feiring på forskudd i august. Å få samlet venner og familie til en stor fest med lek og moro satte jeg utrolig stor pris på. Det ble en minnerik kveld for meg som jeg ser tilbake på med et stort smil om munnen.

– Hvilke tre bransjeuttrykk er du mest lei av?

–Jeg kan ikke si at jeg er spesielt lei av noen bransjeuttrykk. Hvis jeg skal nevne noe så er jeg kanskje mer oppgitt over en misforstått forståelse og bruk av CPT. Å kun måle CPT uten å se annonsen i sammenheng med merkevaren i publikasjonen tenker jeg blir feil.

– Hva er din spådom for salgsbransjen i 2023?

– Hos oss i A2media har vi kommet veldig godt gjennom to år med pandemi. Nå er det mer uro knyttet til leveranseutfordringer og høy prisvekst, noe en selvfølgelig merker. Det er mye psykologi i salg, men etter å ha levd noen år i bransjen så vet en at det går litt opp og ned. For vår del som jobber innen fag- og nisjemedier så er jeg ikke spesielt bekymret fordi denne delen av mediebransjen historisk sett har vist at den holder et jevnt nivå også i tøffere tider. Som selgere må vi snu hodet og se etter mulighetene, og de finnes i ethvert marked.

– Hva er ditt nyttårsforsett?

– Ingen spesielle nyttårsforsett annet enn å ha fokus på å være fysisk aktiv for å ha god helse og å skape en hverdag full av humor og gode salgsresultater sammen med flotte kollegaer.

Powered by Labrador CMS