Petter Jonassen kåret til årets selger i Amedia
Han ble hedret under Amedia Awards som gikk av stabelen torsdag kveld på Quality Hotel Expo Fornebu.
Jonassen fikk prisen på bakgrunn av sitt reklamesalg i fjor.
Det melder Amedia i en pressemelding.
Jonassen er Key Account Manager i Amedia Telemark/Agder.
Juryen besto av salgsdirektør Christian Thu hos Amedia Salg og Marked, konserndirektør Hilde Norddal hos Amedia Salg og Marked, konserndirektør mediehus Pål Eskås i Amedia og salgsdirektør region Øivind Ludvigsen hos Amedia.
– Petter har levert salgsprestasjoner i toppklasse. Han har vist salgsteft på høyeste nivå – og fortjener virkelig utmerkelsen som årets selger i Amedia i 2021, sier salgsdirektør Christian Thu i Amedia Salg og Marked.
– Petter er en rollemodell for Amediamåten å selge på. Han jobber med innsikt, leverer verdi for kundene og skaper effekt i alle ledd. Jeg er virkelig stolt over at Petter jobber i Amedia, sier Christian Thu videre.
Men det var ikke bare Jonassen som fikk heder og ære under Amedia Awards. Sissel Ødemotland Vigre fikk prisen for årets salgsleder. Hun er salgsdirektør i Amedia Nordsjø.
KAM-teamet Amedia Salg Bergen med Fredrik Newman, Stian Herland Strand, Frida Fjeldsbø Lundberg og May Fjeldstad Iversen ble kåret til årets salgsteam, mens Mirjam Storflor Kjæreng, leder i AdOps hos Amedia Salg og Marked, fikk utnevnelsen årets bidragsyter.
Årets case ble også premiert under Amedia Awards. Den gikk til «Nasjonalmuseet – kunsten kommer hjem» i regi av Amedia Innholdsbyrå med Marie Kallum som strategisk rådgiver, Annette Sand som senior designer og strategisk rådgiver Monika Sveen.
– Vi kan se tilbake på mange sterke leveranser i 2021. Vi har en solid salgskultur i hele Amedia som er sterkt representert med vår tilstedeværelse over hele Norge. Det bidrar til å finansiere journalistikken hver eneste dag. Jeg er stolt over det vårt salgsapparat har prestert i 2021. Og den sterke innsatsen fortsetter i 2022, sier konserndirektør Hilde Norddal hos Amedia Salg og Marked.