Regnskapsnudisten vant gull: – Vi spiller ikke på sex
PowerOffice har endret strategien i selskapet – nå vant de gull for sin siste kampanje.
Torsdag var det klart for årets utdeling av ANFO Effekt, og det var PowerOffice som stakk av med gull i kategorien B2B.
Gullmedaljen var en bekreftelse på at PowerOffice Go, med kampanjen «Regnskapsnudisten» har vært en suksess.
– Det føles helt fantastisk at bransjekolleger vurderer denne kampanjen og synes den er strålende. Det er et bevis på at det vi driver med er riktig, sier direktør for forretningsutvikling i PowerOffice, Nebojsha Mihajlovski til SALG24.
Det er fjerde året på rad de kaprer en pallplass under utdelingen, men første gangen de tar med seg det gjeveste metallet hjem.
– Mer verdifullt
ANFO Effekt vektlegger ikke bare kreativiteten knyttet til kampanjen, men også resultatene den gir. Det mener Mihajlovski gjør seieren enda mer verdifull.
– «Regnskapsnudisten» spiller ikke på sex. Ideen var at folk som jobber med regnskap, aldri har hatt mindre behov for utstyr og kontorrekvisita enn i dag. Mannen i reklamefilmen vår har dratt regnskapsminimalismen litt lenger enn de fleste. Han er en frilynt avdelingsleder som har som sin eneste utfordring at han ikke lenger har noen lomme å legge mobilen i. For lomma har han lagt igjen hjemme, sammen med resten av klærne og de gamle ringpermene med bilag.
Tanken var å bryte med det tradisjonelle «bransjespråket» i B2B, og på en kreativ måte nå ut til det norske SMB-markedet, på en litt annerledes måte.
– Det er mange som har sett kampanjen, og vi har fått kommentarer fra folk som ikke engang jobber med regnskap som synes den er morsom, og det var akkurat det vi ønsket å oppnå.
PowerOffice Go ble lansert i 2015. Men det var først i 2018 da de inngikk et samarbeid med reklamebyrået Morgenstern, at kampanjene har høstet massiv oppmerksomhet.
– Vi vokser hvert år
– Hvert år har vært et rekordår for oss siden 2018. Bare i januar og februar har vi fått 5000 nye kunder. Det er et resultat av den nye strategien vår, forteller han.
Den nye satsingen går ut på at selskapet ikke bare prioriterer markedsføring og synlighet, men at de også driver med kontinuerlig produktutvikling for å øke brukeropplevelsen blant kundene.
– I dag har vi 47 000 kunder i SMB-markedet, og og vi har en ambisjon om å bli størst i Norge på skybasert regnskap. Det er ingen som leser brukermanualer i 2022, så derfor er en av våre prioriteringer å gjøre opplevelsen med våre produkter så intuitiv som overhodet mulig.
I fjor passerte PowerOffice 330 millioner kroner i omsetning, med en bunnlinje på 140 millioner kroner. Mihajlovski ser lyst på fremtiden, og tror kursen de har staket ut viser seg å være effektiv.
– Vi vokser hvert år, men det skal ikke gå på bekostning av alt annet. Vi skal vokse lønnsomt.
Nå er selskapet i full gang med den nye kampanjen som lanseres til påske, men hva vi kan forvente vil ikke forretningsutvikleren si noe om.
– Vi kommer med et nytt konsept til påske, men det er selvsagt hemmelig enn så lenge.