ProffCom er gullvinner i kategorien kundeservice/callcenter
– Juryen er imponert over hvordan aktøren har samarbeidet sømløst med en ekstern partner.
– Dette er veldig gøy. Kåringen pleier å foregå under en festmiddag, så det er litt absurd å sitte her på hjemmekontor alene å få nyheten, sier strategisk kundedirektør i ProffCom, Ann Kristin Granlund til Salg24.
ProffCom vant gull for sin case «Fornøyde kunder til reduserte kostnader», for Schibsted.
Selskapet har vunnet Max Marketing Mix fire ganger tidligere.
At de deler ut metall i kategorien er imidlertid nytt av året. Tidligere har de i stede for å dele ut gull, sølv og bronse – kåret Årets kundesenter.
– Vi har jobbet strukturert sammen med Schibsted for å nå de målene vi har satt oss. Det har vært et team på over 40 av våre ansatte, sammen med rundt 20 ansatte fra Schibsted som har jobbet sammen om dette. Så nå må vi få til en skikkelig fest, sier Granlund.
I juryens begrunnelse står det:
Denne aktøren kan vise til tydelige forretnings- og kommunikasjonsmål. De hadde en strategi om å forbedre KTI samtidig som de ønsket å redusere kostnadene. Dette høres i seg selv utopisk ut. Men denne aktøren har tatt i bruk smarte virkemidler og gode planer for å nå målet. Juryen er imponert over hvordan aktøren har samarbeidet sømløst med en ekstern partner. De har jobbet strategisk med å få kundene til å ta i bruk selvbetjeningskanaler. Resultatet er like fornøyde kunder og reduserte kostnader for Schibsted.
Dette er juryen for kategorien kunderservice/callcenter:
- Juryleder Maren Qvale, rågiver i Metro Branding.
- Stian Fongaard, daglig leder i Make.
- Kjell Arild Nielsen, Senior digital Manager i Altibox.
- Catrine Nicolaisen, Digital CRm-rådgiver i Kreftforeningen.
- Herman Winje, CRM i OBOS.