Videoproduksjon blir enda viktigere for å tiltrekke seg nye kunder i 2022, skal vi tro rapporten fra CMI.

Flere vil satse på denne formen for B2B-markedsføring i 2022

Ifølge en undersøkelse gjennomført av Content Marketing Institute (CMI) vil enda flere ta i bruk video i innholdsmarkedsføringen sin framover.

Publisert

CMI kommer årlig med en rapport som blant annet handler om trendene i B2B-sektoren og innholdsmarkedsføring.

Respondentene er bedrifter som har innholdsmarkedsføring som en viktig del av sin B2B-markedsføring.

58 prosent av de som bidro i undersøkelsen svarte at strategien deres for innholdsmarkedsføring har endret seg som følge av pandemien.

Økende satsing på videoinnhold

Undersøkelsen sier også noe om trendene som vil dominere framover. Et viktig funn viser at enda flere vil satse stort på videoproduksjon i sin innholdsmarkedsføring.

Hele 69 prosent svarer at denne typen innhold vil prioriteres framfor alt annet.

Når B2B-markedsføring i større og større grad skjer på nett, vil flere forsøke å nå ut til sine kunder på en mer kreativ måte. Dette er også viktig for å tiltrekke seg oppmerksomhet, og for å vinne over konkurrentene.

44 prosent svarer også at det å nå ut til flere nivåer og personer innad i selskapene de forsøker å selge til er en av de største utfordringene de har med sin markedsføring.

Powered by Labrador CMS