Rekordmåned for Dyreparkens B2B-avdeling: – Vi ser en ny trend
Dyreparken i Kristiansands konferanse og event-avdeling opplevde salgsrekord i juni. Salgssjef Hege Larsen tror at avdelingens arbeid under pandemien har bidratt til dette.
Dyreparkens B2B-avdeling kan skryte av ny månedsrekord for bedriften. I juni har de solgt for mer enn 6,5 millioner kroner.
Hege Larsen mener at deres fortsatte arbeid gjennom pandemien har båret frukter.
– Hvor andre var raske med å permittere ansatte for å spare penger, så har vi hatt muligheten til å jobbe videre, sier hun.
Hun utdyper at de har brukt nedstengingen til å jobbe med en strategi og har tatt i bruk nye arenaer for å nå ut til B2B-markedet. Larsen trekker fram særlig hennes egen bruk av LinkedIn som en ny plattform – noe hun tok i bruk for fullt under koronaen.
– Vi har jobbet langsiktig og vært aktive. Jeg tror det har gjort at folk ikke har glemt oss i løpet av nedstengingen.
Ifølge Larsen er satsingen på konferanser og events relativ ny.
– Events var ganske stort tilbake i 2006-2007, men så har det ligget brakk en stund. Du kan si at vi startet for fullt med dette som fokus for ett år siden, sier hun.
Nye trender
Larsen er spent på om denne veksten bare er arrangementer hvor folk skal ta igjen for tapt tid, men påpeker at hun ser pilene peke mot at det kommer til å bli sånn framover.
– Vi ser en trend hvor bedrifter er villig til å legge mer penger i de ansatte og gjør mer for at de kan treffes. Et hotell er et hotell, men nå ønsker man å finne noen triggerpunkter som gjør at de ansatte får en verdi ut av det.
Hun sier at de har jobbet mye med å skru folks tanker om at dyreparken bare er for familier til at du kan også ha det kjempegøy som voksen.
– Det har vært utfordrende. Det er både en fordel og en ulempe på være «dyreparken». Folk har stor kjennskap til merkevaren vår, men de fleste assosierer det med en familiedestinasjon. Mange vet nok ikke at voksne kan også ha det kjempegøy i parken!
Fram til nå har bedriften siktet bredt for å nå ut til et større publikum, men jobber nå med å finne mer konkrete målgrupper å fokusere på.
– Inntil nylig så har vi skutt med hagle. Nå er det på tide å ta frem rifla!