Tomas Torgersen (bakerst i midten) og gjengen i Kobler.

Nå skal markedsføringen gjennom annonser bli enda mer treffsikker

Kobler presenterer 3. generasjons kontekstuell markedsføring. Ved hjelp av intelligent maskinlæring blir annonser automatisk, umiddelbart og treffsikkert plassert i relevante redaksjonelle artikler, helt uten å bruke persondata.

Publisert

I dag utnytter mange annonseløsninger persondata for å målrette reklame, enten gjennom cookies eller informasjon fra sosiale medier. Det vil Kobler ha slutt på, skriver selskapet i en pressemelding.

Derfor baserer Kobler løsningen sin utelukkende på innholdet i nyhetssaker, og er dermed ikke personavhengig.

– Vi er stolte av å kunne presentere 3. generasjons kontekstuell markedsføring – den mest avanserte og treffsikre formen for kontekstuell markedsføring om gir solide resultater helt uten å bruke persondata. Det gjør at vi kan levere markedsføring som hverken går på kompromiss med annonsør eller mottaker, sier Tomas Torgersen, CCO i Kobler.

Kobler er et programvareselskap som spesifikt retter seg mot annonsemarkedet.

3. generasjons kontekstuell markedsføring åpner flere dører for kreativiteten i kampanjearbeidet, og gjør at annonsører kan spille på aktualitet. Store hendelser som valg eller sportsmesterskap er gode eksempler, hvor man ved hjelp av Kobler kan plassere relevante annonser i rykende ferske saker om det aktuelle temaet. Det samme gjelder artikler om for eksempel økte matvarepriser, hvor man kan gå inn og direkte markedsføre tilbud med lavere priser. Det sikrer relevans for mottaker.

Ved hjelp av 3. generasjons kontekstuell markedsføring kan avsender være sikker på at innholdet i kampanjen treffer riktig med innholdet i nyhetsartikkelen.

Det skjer med høy presisjon, basert på tema, ord eller fraser, samtidig som programvaren ekskluderer saker med negativ eller skadelig assosiering. Det skiller den betydelig fra tidligere løsninger.

– Vi har troen på at dette er fremtiden for markedsføring og et krav annonsørene stiller til kvaliteten i deres markedsføring. Folk blir daglig bombardert med annonser som oppleves irrelevante og invaderende. Med Kobler kan du som markedsfører være trygg på at du respekterer kundenes personlige integritet og at du tar i bruk en langsiktig og bærekraftig annonseløsning. Markedsføringen er dessuten kostnadseffektiv og presterer godt på tradisjonelle KPI-er. Det er bedre, enklere og tryggere, sier Tomas Torgersen, CCO i Kobler.

Powered by Labrador CMS