Nytt lederteam i Söderberg & Partners Norge
1. januar 2023 tiltrådte Jan Kjetil Hvamstad stillingen som CEO i Söderberg & Partners Norge. Med seg får han Christian Søhus som Deputy CEO.
Hvamstad startet i selskapet allerede i 2003, den gang som partner og meglersjef for Bafo Forsikringsmegling, som ble kjøpt opp av Söderberg & Partners i 2016. Senere har han hatt flere ulike lederroller, nå sist som CCO for Privat & Næring. Hvamstad er utdannet siviløkonom og er autorisert forsikringsmegler.
Han ser frem til å innta den nye rollen.
– Det er definitivt store sko som skal fylles. Sammen med Christian og våre 350 dyktige ansatte skal vi utvikle forsikringsvirksomheten til Söderberg & Partners Norge. Vi er et offensivt selskap som skal fortsette å vokse både organisk og gjennom oppkjøp, sier han.
Hvamstad tar over stafettpinnen etter Jørn Gisvold, som etter 19 år i rollen går over som arbeidende styreleder for forsikringsvirksomheten til Söderberg & Partners i Norge, Danmark og Finland. Han fortsetter også i rollen som Group Head of Non-Life.
– Jeg er helt trygg på at dette lederbytte er bra og riktig på mange måter. Det er bra med endring også på ledersiden. Jeg har nå sittet med ansvaret i 19 år, og det er lenge nok. Selskapene er i de beste hender, nå som Jan Kjetil, Christian og deres team tar stafettpinnen videre. Jeg ser frem til å følge den videre utviklingen for våre selskaper fra min nye rolle som styreleder.
Christian Søhus tiltrer samtidig rollen som Deputy CEO. Søhus kommer fra stillingen som CCO for Eiendom, Marked & Innovasjon - et ansvar han også skal fortsette å ha fremover. Han startet i selskapet i 2017 og har utdannelse innen økonomi og ledelse, samt en Bachelor i markedsføring. Søhus har bakgrunn fra ulike lederroller i DNB, RSA og Codan Forsikring.
Også han har stor tro på fremtiden til selskapet.
– Söderberg & Partners er et veldrevet og offensivt selskap som har hatt en sterk vekst de siste årene. Vi ser frem til å videreutvikle selskapet og ytterligere forsterke det brennende engasjementet vi har for å skape nye konsepter og opplevd verdi for våre kunder, sier han.