– Dette gir oss de beste forutsetninger for å vokse og styrke oss innenfor begge forretningsområdene, sier leder for privatmarkedet i GlobalConnect Norge, Brynjar Andersen.

HomeNet blir GlobalConnect

Dette er en del av GlobalConnect-konsernets harmonisering av merkenavn innen både privat- og bedriftssegmentet.

Publisert

Fiberleverandøren HomeNet endrer navn og blir GlobalConnect, og det offisielle navnebyttet for GlobalConnects merkevarer innen privatmarkedet, skjer 19. januar 2023. Navnebyttet vil bli gjennomført i alle konsernets markeder i Norge, Sverige, Danmark, Finland og Tyskland.

– Harmoniseringen av merkenavn i konsernet er et viktig steg i vår vekststrategi for å bli den ledende leverandøren av fiber- og nettverkstjenester i Nord-Europa. Vi får nå gode synergieffekter av markedsarbeidet vi gjør i både bedrifts- og privatmarkedet i Norge, noe våre konkurrenter har hatt nytte av lenge, sier leder for privatmarkedet i GlobalConnect Norge, Brynjar Andersen, i en melding fredag.

GlobalConnect:

  • GlobalConnect er en leverandør av digital infrastruktur og datakommunikasjon i Norden.
  • Konsernet er resultatet av sammenslåingen av Broadnet, GlobalConnect og IP-Only. Selskapet eies av det globale private equity-fondet EQT.
  • Selskapets norske hovedkontor ligger på Fornebu utenfor Oslo.

Han legger til at merkevaren blir sterkere i alle markeder og segmenter med GlobalConnect som felles navn.

– Dette gir oss de beste forutsetninger for å vokse og styrke oss innenfor begge forretningsområdene. I Norge kommer vi til å fortsette vår ambisiøse vekst og utfordre konkurrentene våre på både pris og kvalitet.

Konsernets merkenavn i alle markedene vil endre navn til GlobalConnect. Noe som betyr at HomeNet i Norge og Tyskland forsvinner, sammen med IP-Only i Sverige og Onefiber i Danmark og Finland.

Dette vil imidlertid ikke endre selskapets ambisjoner eller strategi. GlobalConnect har investert i mer enn 150.000 kilometer fibernett i Norden, hvorav mer enn 30.000 kilometer i Norge, og har klare vekstambisjoner for årene fremover.

– En sterk og relevant merkevare har aldri vært så viktig som i dag. Merkevaren din bare er så sterk som kundenes oppfatning av den. Derfor, for å konsentrere vår innsats og øke effekten av våre merkevarebyggingstiltak i hvert av våre markeder, har vi besluttet å gjennomføre en enhetlig merkevarestrategi på tvers av gruppen, sier Group CMO, GlobalConnect, Kamran Alemdar.

Dette betyr at tilbudet til privatkunder kan variere litt i de ulike markedene.

– Men vår posisjon og ambisjon er den samme og passer perfekt med GlobalConnects visjon, som er å styrke alle deler av samfunnet med fiberoptiske nettverksløsninger.

Powered by Labrador CMS