Vipps hadde teknisk trøbbel torsdag morgen.

Vipps så var problemet løst

Betalingsløsningen med over fire millioner brukere beklager tekniske problemer.

Publisert

Torsdag morgen opplevde Vipps teknisk trøbbel, og var dermed ute av drift fra klokken 06:30- 08:50.

– Vi hadde datautfordringer som gjorde at det ikke gikk an å logge seg inn i Vipps-appen, forteller kommunikasjonssjef i Vipps, Caroline Lunde, til SALG24.

Hun opplyser om at problemene stammer fra underleverandøren Microsoft, og at deres utfordringer var årsaken til de trøblete morgentimene.

– Det er vanskelig å si noe om hvor mange som har blitt rammet i perioden vi var utilgjengelig, fordi vi ikke har oversikt over hvor mange som har prøvd å logge seg inn i appen, sier Lund.

Kommunikasjonssjefen beklager til alle som ble påvirket.

– Feilen er rettet opp, og vi har ekstra mannskap på jobb som skal sørge for at alt fortsetter som normalt resten av dagen.

Powered by Labrador CMS