Charles skal utdanne selgerne i Phonero
– Det er fantastisk at de er villig til å investere i de ansatte på denne måten. Det er få bedrifter som ansetter egne folk som kun skal jobbe med utvikling av selgerne.
Da Charles Joachimsen sluttet i jobben hos Unifon rundt påsketider, var planen å starte for seg selv.
Han var i gang med å holde foredrag og drev på med online coaching da det dukket opp et jobbtilbud han ikke kunne takke nei til.
– I Telia Company får jeg nå muligheten til å bygge opp Phonero Academy. Der skal jeg drive med salgstrening, personlig utvikling og bidra til å løfte andre mennesker til nye nivåer, forteller Joachimsen til SALG24.
Phonero har sett behovet for å satse på de ansatte, og hadde behov for en som kunne bidra med kunnskap og passion for salgsyrket.
I rollen som Performance Manager skal Joachimsen få rendyrke det han brenner for.
– Jeg skal få jobbe med selgerne og lederne i Phonero og bygge opp dette akademiet. Det er fantastisk at de er villig til å investere i de ansatte på denne måten. Det er få bedrifter som ansetter egne folk som kun skal jobbe med utvikling av selgerne.
Hensikten med satsingen er å gi de ansatte bedre oppfølging, i håp om at det skal redusere utskiftningen av selgere i en bransje som generelt opplever høy turn-over.
– Hva er ambisjonene dine som Performance Manager i Phonero?
– Jeg skal sørge for at Phonero blir det beste selskapet å jobbe for når det kommer til utvikling og personlig vekst. Jeg har jobbet på hundre prosent provisjon i ti år, og vet hva som skal til for å lykkes med salg både privat og mot bedriftsmarkedet.
Til tross for at Joachimsen takket ja til jobben i Phonero, har han fortsatt et ønske om å jobbe som foredragsholder ved siden av. 17. september skal han blant annet holde et motivasjonsforedrag på Chateau Neuf i Oslo.