Karoline Berget har startet i ny stilling hos GlobalConnect
Karoline Berget har opplevd hele verdikjeden i telekom og IT - fra hun startet i kundeservice og jobbet seg oppover, til dagens posisjon som leder.
Karoline Berget begynte karrieren sin som mange andre, i kundeservice. Det startet i Telekom (Telia) i 2010. Hun jobbet seg oppover i bedriften og hadde fire forskjellige stillinger gjennom sin tid i Telia.
– Jeg flyttet fra Narvik til Oslo for å studere førskolelærerutdanning, og jobbet parallelt på kveldstid på kundesenteret i Get, som nå heter Telia. Jeg hadde ingen relevant utdanning innen IT eller salg, men jeg har hatt arbeidsgivere som har hatt troen på meg og satset på meg og karrieren min hele veien. Det tok ikke mange minuttene før jeg forelsket meg i IT, forteller Berget i en pressemelding.
Forelskelsen til IT tok ikke slutt, og Karoline ble headhuntet til GlobalConnect. Hun gikk ut av Telia som salgsleder for det som tidligere het Get Bedrift. Overgangen til GlobalConnect beskriver hun som naturlig og her tok hun over et team som jobber mot små og mellomstore bedrifter (SMB).
Ny stilling
Karoline har en ny stilling som salgsleder med ansvar for seniorselgere i GlobalConnect. Salgsteamet til Karoline og GlobalConnect holder seg et skritt foran på markedet. Produktet «SmartFiber» er et eksempel på det, hvor de var først ute med denne typen nettverksløsning.
Karoline ser på tiden hennes i kundeservice som veldig lærerik. Hun mener begynnelsen av karrieren har hatt en stor medvirkning i hennes verdier. Kundeservice er ansiktet utad og nå har hun lederperspektiv og kundeserviceperspektiv. Karoline fikk økt innsikt i kundereisen og kundeadferden, dermed kan hun se viktigheten i en solid verdikjede fra kundeservice til toppledelse.
– Et av hovedfokusområdene mine i den nye stillingen er at vi som team skal finne nye og bedre metoder å jobbe på - som en samlet enhet. At mine medarbeidere opplever at de bidrar og får utviklet seg i et fora hvor ideer, strategier og tanker blir tatt på alvor er alltid min viktigste prioritet. At de selv er med på å forme sin egen arbeidshverdag med og sette tydelige mål, og se tydelige resultater, sier Berget i pressemeldingen.